Novo v Sloveniji: triperesna deteljica renaultovih lahkih dostavnikov pripravljena za ofenzivo

Iz ponudbe se poslavlja potniška izvedba Kangooja, po četrt stoletja pa se vrača Renault Express. Trafic izgublja možnost 'mobilne pisarne' s centralno mizo, ki pa se utegne ob zadostnem zanimanju vrniti v ponudbo.

Novo v Sloveniji: triperesna deteljica renaultovih lahkih dostavnikov pripravljena za ofenzivo (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
30. 6. 2021

Renault velja v Sloveniji in v Evropi za eno izmed najmočnejših znamk, ne le v segmentu osebnih avtomobilov, pač pa tudi lahkih gospodarskih vozil, kjer so zadnja leta igrali pomembno vlogo s tremi modeli in sicer Kangoo, Trafic ter Master. Očitno pa si Francozi želijo odrezati še večji delež in to v kar najkrajšem možnem času. Po tem, ko so lansko leto prenovili največjega člana družine, Masterja, so namreč sedaj tudi Slovenskemu trgu predstavili še posodobljenega Trafica, povsem novega Kangooja, hkrati pa so ponudbo okrepili še s četrtim modelom, Expressom Van.

Se še kdo spomni dostavnika na osnovi Renaulta 5 iz prve polovice 90. let? Prav Kangoo je bil tisti, ki ga je nadomestil, v novi generaciji pa si bosta oba avtomobila vsaj na prvi pogled precej podobna – ne pa tudi enaka. Kot pojasnjujejo pri Renaultu bo obujeni model predstavljal vstopni model v svet lahkih dostavnikov, tako po velikosti, kot tudi ceni – kar pa ne pomeni, da ne bo majhen. V tovornem predelu bo namreč ponujal do 3,7 kubične metre prostora, najdaljši tovor pa bo lahko v dolžino meril do 1,91 metra – merjeno od zadnjih vrat (ki se odpirajo v razmerju 60/40) do polne predelne stene. Nalaganje tovora bo sicer mogoče tudi preko stranskih drsnih vrat širine 716 milimetrov.

Tovorni prostor pa ne bo uporaben le zaradi sorazmerno velikega volumna, temveč tudi zaradi številnih pritrdilnih mest, v opaž odetega poda ter sten, 12-voltne vtičnice in pa vgrajene LED svetilke. Nič manj pa s tega vidika ne bo zaostajala kabina vozila. 13 predalov bo namreč ponujalo kar 48 litrov prostora, kar je po besedah predstavnikov Renaulta največ v razredu. V kabini bodo na voljo tri USB vtičnice ter indukcijska plošča za brezžično polnjenje telefona. Za potrebe multimedije bodo skrbeli klasični radijski sprejemnik Connect R&Go, ter večja dva iz družine EasyLink z diagonalo osem palcev.

Za pogon bosta skrbela dva 1,5-litrska dizelska motorja, in sicer z močjo 75 ter 95 'konjev' (55-70 kilovatov), šibkejši pa bo na voljo tudi v izvedbi Ecoleader, ki bo imela najvišjo hitrost omejeno na 100 kilometrov na uro in bo tako primerna za mestne ter primestne dostave. Omenjena izvedba bo tudi najcenejša, zanjo pa bo potrebno odšteti vsaj 15.580 evrov. Močnejša izvedba bo medtem stala 16.592 evrov.

Kangoo le še v tovorni izvedbi

Express bo tudi zaradi svoje cene postal vstopni model v svet Renaultovih gospodarskih vozil, posledično pa bo na nek način nadomestil krajšo različico Kangooja, ki je ne bo več v ponudbi. Prav tako se iz Slovenije zaradi upada zanimanja kupcev za ta segment poslavlja potniški Kangoo. V ponudbi bosta tako ostali le dve izvedbi Kangooja Van in sicer L1 ter L2. A čeprav se navzven Express Van in Kangoo Van razlikujeta zgolj v podrobnostih, kot je nekoliko spremenjen par žarometov, odbijač, ogledala in pa stranski smerniki, je razlik med obema kar precej.

Največja posebnost, ki jo prinaša Kangoo Van je odsotnost stebrička B, kar pomeni, da se ob odprtih sprednjih in zadnjih odpre odprtina (oziroma Sezam, kot mu pravijo pri Renaultu), široka 1.446 metrov. Nalaganje daljših predmetov bo tako še bolj enostavno, le-ti pa bodo lahko tudi daljši. Sopotnikov sedež bo namreč v Kangooju mogoče zložiti v tla, mrežasto pregrado za njim pa odpreti, s čimer bo vozniku na voljo prostor, dolg preko tri metre, volumen tovornega prostora pa se poveča na 3,9 kubične metre. Odsotnost stebrička B bo posledično olajšal tudi izdelavo mobilnih delavnic,

Kangoojevo uporabnost bo povečeval tudi nekoliko širše postavljen zadnji par koles in posledično nekoliko bolj narazen postavljena zadnja blatnika, med katerima bo dovolj prostora za postavitev evro palete. V kabini bo za razliko od Expressa infozabavni sistem nameščen na vrh armaturne plošče. Ta bo ključen del tudi številnih novih asistenčnih sistemov, skupaj jih bo tako 12. Hkrati bo v Kangoojevi kabini še več odlagalnih mest ter predalaov in sicer za kar 60 litrov.

Sicer pa bo Kangoo Van, kot rečeno, na voljo v dveh dolžinah in sicer L1 ter L2, pri čemer bo slednja daljša za 410 milimetrov, posledično pa bo opremljena z daljšimi bočnimi vrati. Tudi zato so se pri Renaultu odločili, da bo daljša različica obdržala klasičen B stebriček.

Motorna ponudba Kangooja bo podobna kot pri Expressu, kar pomeni 1,5-litrski dizelski motor, ki pa bo na voljo tudi v izvedbi s 115 'konji' oziroma 83 kilovati. Hkrati bo v različici Ecoloader na voljo 95-'konjska' izvedba, pri kateri bo najvišja hitrost omejena na 110 kilometrov na uro. V prihodnje pa bo Kangoo na voljo tudi tudi v električni izvedbi E-tech, ki bo po zaslugi 44 kilovatnih ur velikega baterijskega sklopa ponujal do 265 kilometrov avtonomije, a bo na voljo nekoliko kasneje. Cene za Kangooja sicer še niso uradno znane.

Trafic zabrisal 'dostavniške sledi'

Tretja novost in hkrati edina, namenjena prevozu potnikov pa je 'zgolj' prenovljeni Trafic. Ta na prvi pogled ne prinaša prav velikih novosti, še najbolj opazna je večja maska motorja, ki se zgleduje po tisti iz modela Master. Poleg nje pa so tu še novi žarometi z dnevnimi lučmi v obliki črke C ter ogledala, ki imajo vgrajene stranske smernike, nov odbijač in pa nov pokrov motorja.

V notranjosti je Trafic na drugi strani močno spremenjen. Oblikovalci so mu namreč namenili povsem novo in bolj elegantno armaturno ploščo z na dotik občutljivim zaslonom. Obe novosti bosta na voljo že v izvedbi Combi, seveda pa tudi v izvedbi SpaceClass, ki ostaja v ponudbi, a v nekoliko spremenjeni izvedbi. Zaradi premajhnega zanimanja za različico s sedmimi sedeži, mizico v drugi vrsti in možnostjo, da se tretja vrsta spremeni v posteljo (kakršno smo pred časom tudi preizkusili) so se pri domačem zastopniku odločili, da te izvedbe vsaj zaenkrat ne bodo ponudili.

Spremenjen kokpit bo tako ponujal še več odlagalnih površin, vključujoč večji predal pod sedežema obeh sopotnikov v izvedbi Combi. Sicer pa bo v zadku vozila na voljo od enega (v krajši izvedbi L1 in postavljeni tretji sedežni vrsti) do šestih kubičnih metrov prostora v daljši tovorni izvedbi.

Na področju povezljivosti bo prenovljeni Trafic enak zgoraj omenjenemu Kangooju. Že omenjeni infozabavni zaslon bo po diagonali meril osem palcev, sistem Easy Link z navigacijo pa bo podpiral opremljen s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Bo pa razumljivo na voljo s precej več USB režami – trem v prvi vrsti bodo na voljo še štiri v drugi in tretji vrsti ter vtičnica z močjo 220 voltov.

Novi Trafic bo na voljo z dvema motorjema z močjo 110 in 150 'konjev' (81-110 kilovatov), pri čemer bo močnejši na voljo tudi s samodejnim menjalnikom EDC in pa tremi paketi opreme: Zen, Intens in SpaceClass. Cena osnovne različice bo 29.290 evrov, za daljšo izvedbo pa bo potrebno doplačati 1.200 evrov. Izvedba SpaceClass, ki bo serijsko opremljena z najmočnejšim motorjem, samodejno klimatsko napravo, možnostjo rotacije druge vrste sedežev in samodejnim menjalnikom bo na voljo za vsaj 40.090 evrov.