Oba prihajata na trg s še bogatejšo motorno ponudbo, Arteon pa prvič tudi v izvedbi Shooting brake.
Porsche Slovenija je danes, le nekaj tednov pred koncem letošnjega leta predstavil še dve izmed letos številnih avtomobilskih novosti. A čeprav gre bolj ali manj le za prenovi dveh že ustaljenih modelov, pa sta to avtomobila, ki bosta na eni strani pomagali k izboljšanju sicer dobrih poslovnih rezultatov, hkrati pa k večjemu ugledu tudi v višjem-srednjem razredu. Za slednje bo skrbel prenovljeni Arteon, ki na slovenski trg prihaja tudi v povsem novi karoserijski različici Shooting Brake.
V razred športno navdahnejnih karavanov Volkswagen z novincem vstopa prvič, pri čemer pa pri Porsche Slovenija že sedaj pričakujejo, da bo prodajno bolj uspešen od klasične izvedbe avtomobila in da bo posledično predstavljal več kot polovico izmed (do) 250 prodanih Aretonov, kolikor naj bi jih na slovenske ceste zapeljalo v prihodnjem letu.
Sicer pa prenovljeni Arteon prinaša novosti na vseh področjih. Le-te se začenjajo že na sprednjem delu vozila, kjer se nahajajo večja maska hladilnika, večja količina kroma in svetleče črne plastike – ta je še posebej izpostavljena v izvedbah R-Line in R – ter, verjetno najpomembnejša novost: prepoznavna svetlobna linija, ki povezuje levi in desni žaromet. Sprednji del je sicer pri obeh karoserijskih izvedbah enak, razlike se šele začnejo za B-stebričkom. Novi so sicer tudi zadnji 3-D žarometi ss prilagodljivo grafiko in pa odbijač vozila
Izvedba Shooting brake prinaša počasi spuščajočo se strešno linijo, ki se konča s strešnim spojlerjem, novo karoserijsko obliko pa bodo najbolj cenili potniki v zadnji sedežni vrsti, kjer bo sedaj nad njegovimi glavami precej več prostora. Njegova uporabnost pa se tu še ne konča. V osnovi namreč prinaša 27 litrov večji prtljažnik s prostornino 590 litrov, ki pa ga je s podiranjem zadnjih sedežev moč povečati do 1.632 litrov. Ob tem bo na voljo kar 2,07 metra dolgo ravno dno, zaradi česar bo mogoč tudi prevoz daljših predmetov.
V kabini so se oblikovalci želeli odmakniti od Passata. Posledično so Arteonu namenili nove odprtine za prezračevanje kabine in pa povsem spremenjen vmesnik klimatske naprave, kjer so bližnjična stikala nadomestili izključno z na dotik občutljivimi površinami. Sicer pa bo kabino mogoče oplemenititi z elementi v videzu lesa evkaliptusa, v izvedbi R-Line pa tudi z elementi v videzu črnega karbona. Ambientalna osvetlitev bo omogočala izbiro ene izmed 30 barv osvetlitve kabine.
Sicer pa je Arteon bogato založen tudi z asistenčnimi sistemi, zbranimi pod imenom IQ.Drive. Tako recimo ponuja asistenco za menjavo voznega pasu, sistem za pomoč pri manevriranju s prikolico, sistem za samodejno parkiranje, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika in pa proaktivni sistem za zaščito potnikov pri naletu od zadaj.
Motorna ponudba bo bogata in bo zajemala štiri bencinske in tri dizelske motorje s prostornino med 1,5 in dvema litroma ter močjo med 90 kilovati/122 'konji' (2.0 TDI) in 235 kilovati/320 'konji' (2. TSI R. Vse izvedbe bodo opremljene s samodejnim menjalnikom, najšibkejšega dizla pa bo moč naročiti tudi z ročnim menjalnikom. Osmo pogonsko opcijo bo predstavljal priključni hibrid, osnovan na 1,4-litrskem bencinskem motorju in s sistemsko močjo 180 kilovatov ali 245 'konjev', kakršnega poznamo že iz Passata.
Nov Arteon bo na voljo s tremi paketi opreme: Elegance, R-Line in pa R, na katero je vezana tudi izbira najmočnejšega motorja. Sloveniji bodo sicer najprej na voljo vsi trije dizli in pa 140-kilovatni bencinski motor, cenik pa se pričenja pri 38.512 evrih za limuzinsko izvedbo oziroma 39.418 evrih za Shooting brake izvedbo ter v kombinaciji z najšibkejšim dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom. Za paket R-Line bo potrebno doplačati 700 evrov.
Tiguan želi ostati rekorder
Čeprav smo v minulih tednih o njem že večkrat pisali pa je danes tudi uradno na slovenske ceste zavil še prenovljeni Tiguan tretje generacije. Gre pravzaprav za najpomembnejši Volkswagnov avtomobil moderne dobe, saj je v Evropi od leta 2007 prepričal že preko šest milijonov kupcev, s čimer je postal najbolje prodajan avtomobil v svojem razredu. Enak naziv sicer drži tudi pri nas, kjer je od leta 2017 vsako leto našel že preko 1.000 novih kupcev.
»Baby Touareg«, kot se ga je prijel vzdevek sicer večjih sprememb na oblikovnem področju ne prinaša. Tudi tu namreč prednjačijo spremembe, vezane na žaromete in odbijače (ter nov pokrov motorja), pri čemer pa je potrebno omeniti, da bo Tiguan sedaj že v osnovi opremljen z reflektorskimi žarometi, a jih bo nato mogoče še nadgraditi z različnimi dodatnimi tehnologijami, ki bodo med drugim omogočale samodejno prilagajanje svetlobnega snopa glede na to, ali se vozimo v mestu, izven mesta ali po avtocesti.
V kabini Tiguan večji sprememb ne prinaša. Osnovna postavitev tako ostaja bolj ali manj enaka kot doslej, še največjo spremembo pa prinaša vmesnik tripodročne klimatske naprave. Ta je namreč enak kot pri Arteonu. Volanski obroč bo vselej trikrak, pri izedbi R-Line pa bo namesto bližnjičnih stikal vseboval na dotik občutljive površine. Infozabavni sistem bo že v osnovi omogočal nadgradnjo sistema z opcijo navigacijske naprave.
Motorna ponudba bo praktično enaka kot pri Arteonu: štirje bencinski, trije dizelski in en priključno-hibridni pogonski sklop, bo pa na bencinski strani vseeno nekaj sprememb. Vstopno izbiro na tej strani bo namreč predstavljal 1,5-litrski motor z močjo 96 kilovatov, ki bo poleg vsega na voljo tudi le z ročnim menjalnikom. Vrh bo medtem (prvič doslej) predstavljal Tiguan R.
Prenovljeni Tiguan je z najnižjim izmed petih paketov opreme ter najšibkejšim bencinskim motorjem na voljo od 25.301 evrov dalje za najcenejšega dizla bo potrebno odšteti dobrih 3.000 evrov več. Sicer pa pri Porsche Slovenija ocenjujejo, da bodo prihodnje leto prodali med 1.300 in 1.400 Tiguani (večinoma opremljeni s paketom R-Line), pri čemer bo ponudbo jeseni zapolnila še izvedba Allspace.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del