NOVO V SLOVENIJI: Volkswagen Golf ­– Petdesetlenik je še vedno v mladostniški formi

Osvežitev osme generacije z minimalnimi, vendar učinkovitimi popravki za nadaljevanje zgodbe o uspehu

Osma generacija Golf vstopa v drugo polovico svoje življenjske dobe in osvežitev prihaja v času, ko najbolj množičen in najbolj prepoznaven Volkswagnov model praznuje častitljivo 50. obletnico. Golf je že v svoji prvi generaciji v avtomobilski svet vnesel svež veter in postavil nova merila, hkrati je bil konfekcijski in narejen po meri različnih uporabnikov. V vseh letih in generacijah je bil med najbolj vidnimi predstavniki svojega razreda, ki mu zaradi številnih uvrstitev v vrhove prodajnih lestvic in osvojitev laskavih priznanj, nekateri pravijo kar Golfov razred.

VW

Pri Volkswagnu so z minimalnimi popravki opravili razmeroma temeljito posodobitev, ki se je osredotočila predvsem na komunikacijski sistem, ki je sprva naletel na kritike in na racionalizacijo motorne palete. Zunanje stilske spremembe so subtilne, videz sprednjega in zadnjega dela je še ostrejši in izrazitejši,  medtem ko na armaturni plošči kraljuje nov osrednji zaslon, ki je na voljo z diagonalo 10,4 ali 12,9 palca in predstavlja pravi preskok v primerjavi s prejšnjim modelom.

VW

Na vrhu in na dnu zaslona je trak z digitalnimi stikali, na koncu pa se osvetlijo tudi senzorski drsniki pod zaslonom. In negotove  senzorske površine na volanu so preteklost, tam so spet običajna stikala. Nov informacijsko-razvedrilni sistem, ki ne nazadnje upravlja s številnimi asistenčnimi sistemi, ni le lažji za uporabo, ampak se tudi bistveno hitreje odziva.

VW

Motorna paleta se zdaj začenja z 1,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom s 85 kW/115 KM, ki je povezan z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, sledi različica s 110 kW/150 KM, ki ima lahko sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko 48-voltno »mehko« hibridizacijo. Potem sta tu še dva priključna hibrida z 2,0-litrskim bencinskim motorjem in šeststopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom, ki imata sistemsko moč 150 kW/204 KM oziroma 200 kW/272 KM. Močnejši model se imenuje GTE, njegov videz temelji na GTI, ki je še vedno na voljo. Oba priključna hibrida lahko zdaj na električni pogon prevozita do 100 kilometrov in ju je mogoče polniti z do 50 kW.

VW

Športni GTI se še vedno baha s 195 kW/265 KM in je na voljo le s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom,. Izginil je tudi dizelski top model GTD, ostali sta le dve dizelski različici, vsaka z gibno prostornino 2,0 litra: ročna s 85 kW/115 KM in samodejna s 110 kW/150 KM. S tem pa pogonskih možnosti še ne bo konec, kot tudi petvratni kombilimuzinski Golf ni sam, saj ga še vedno  spremlja prostornejši Golf Variant.

Golfova nadgradnja prihaja ob pravem času, to velja tudi za slovenski trg, čeprav ne dosega več takšnih prodajnih številk kot nekoč. In pomembna je tudi  številka 22.842, toliko evrov je treba pri nas odšteti za osnovnega Golfa