Novo v Sloveniji: Berlingo še pred posodobitvijo doživel pomembno spremembo

V klasični izvedbi poslej le še na elektriko, a bo brez večjih odrekanj vseeno mogoče kupiti tudi dizelsko izvedbo.

Novo v Sloveniji: Berlingo še pred posodobitvijo doživel pomembno spremembo (foto: Jure) Jure
15. 4. 2022

Citroën Berlingo velja za prvaka v segmentu tako imenovanih MPV-jev ali avtomobilov za prosti čas. Čeprav je od leta 1997 doživel le tri generacije (zadnja je natrgu prisotna od leta 2018), pa je Citroënu pomagal, da je še leta 2019 v omenjenem segmentu, ki je sicer predstavljal štiri odstotke slovenskega trga imel skoraj polovični tržni delež. Ta je namreč s 1.144 prodanimi vozili znašal kar 44 odstotkov, Berlingo pa je predstavljal tudi četrtinski delež prodaje vseh vozil znamke v Sloveniji.

A pri Citroënu oziroma Stellantisu so pred časom sprejeli pomembno odločitev in prodajalcem v začetku leta sporočili, da se Berlingo s klasičnimi motorji z notranjim zgorevanjem umika iz proizvodnje ali bolje rečeno ponudbe potniških vozil. A to ni napoved konca nekdaj sila priljubjenega vozila marsikatere slovenske družine, temveč le nov korak v razvoju.

Berlingo bo namreč odslej na voljo kot ë Berlingo, kar pomeni, da ga bo poganjala zgolj elektrika. Gre za dobro poznan sklop, ki ga Stellantis uporablja v številnih produktih svojih znamk in s katerim smo se doslej že večkrat srečali. Sestavljen je iz 100-kilovatnega elektromotorja in pa baterijskega sklopa s kapaciteto 50 kilovatov. Ta naj bi zagotavljal do 300 kilometrov električne avtonomije, v realnosti pa bo ta številka še posebej v programih Sport in Normal težko dosegljiva.

Preberite še: Uradno: Stellantis nepričakovano ukinja TE priljubljene modele!

Vozni programi bodo sicer trije, poleg omenjenih še program Eco. Slednji bo motorno moč omejil na 60 kilovatov (druga dva na 80 oziroma 100 kilovatov), k nžji porabi pa bo pripomogel tudi z omejeno zmogljivostjo ogrevanja oziroma hlajenja kabine. Slednjo bo sicer mogoče ogreti tudi na daljavo in do 45 minut pred začetkom vožnje s pomočjo aplikacije MyCitroën. Ob tem pri Citroënu priporočajo, da je vozilo v času polnjenja priključeno na električno omrežje. Najvišja hitrost vozila znaša 150 kilometrov na uro.

električno gnani Berlingo se sicer od klasičnega razlikuje v nekaj bolj ali manj opaznih podrobnostih. Najbolj opazna je velika maska v sprednjem odbijačuj, ki je sedaj zaprta, na njej pa se nahaja vzorec v videzu zobnikov menjalnika in pa majhna črka ë blizu levega žarometa. Modro barvo so sicer uporabili še pri nekaj dodatkih, rezerviranih za novinca. V notranjosti je največja novost 10-palčna digitalna instrumentna plošča in pa izbirnik smeri vožnje, ki ga poznamo že iz drugih vozil koncerna, opremljen pa je tudi s stikalom za vklop funkcije rekuperacije zavorne energije.

Ponudba opreme vozila naj bi sicer ostala bolj ali manj enaka kot pri klasično gnanih bratih, enako velja tudi za prilagodljivost, ki je veljala za glavnega aduta Berlinga. Tako še naprej ostajata v ponudbi obe karoserijski izvedbi, M in XL. Za električnega Berlinga bo sicer potrebno odšteti vsaj 31.500 evrov, od tega zneska pa je mogoče odšteti še subvencijo Eko sklada. Hkrati bo Citroën tudi pri Berlingu omogočil dodaten popust v višini 1.000 evrov ali pa izbiro brezplačne domače stenske polnilnice.

Klasika da, a le kot dizel

Čeprav sem zapisal, da se je klasični Berlingo poslovil, pa to vseeno ne drži popolnoma. Pri Citroënu so se namreč odločili, da ga bodo sedaj na trgu ponudili kot gospodarsko vozilo katogorije N1. To pomeni, da bo še vedno na voljo v izvedbi s petimi sedeži, bolj ali manj enako opremo kot doslej, pa tudi s podobno prilagodljivostjo. A nekatere ključne spremembe vseeno prihajajo.

Ker gre za gospodarsko vozilo bo takšen Berlinko opremljen s fiksno kovinsko steno za drugo sedežno vrsto, ki bo prtljažnik ločevala od kabine. Kljub temu bo avtomobil opremljen s poklopnimi sedeži v drugi vrsti. A daljših tovorov ravno zaradi omenjene stene ne bo mogoče prevažati. Prav tako bo avtomobil opremljen z aluminijastimi pokrovi namesto tretje vrste stekel. Šestega in sedmega sedeža v takšni konfiguraciji ne bo na voljo.

Motorna ponudba bo v takem Berlingu omejena. Kupci bodo namreč lahko izbirali le med dvema dizloma in sicer Blue HDi 100 ter Blue HDi 130 s 100 oziroma 130 'konji' (74 in 96 kilovati) moči. Ob tem bo prvi na voljo le s šeststopenjskim ročnim, drugi pa tudi osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Cenik se bo začel pri dobrih 20.500 evrih, k tej ceni pa je že vštet davek na dodano vrednost, za katerega lahko pravne osebe zahtevajo povrnitev.