Začetek novega leta obeta novo poslastico v kinematografih. Na velika platna prihaja namreč nov dirkaški film - tokrat o kultni dobi komaj obvladljivih dirkalnikov skupine B v reliju. In o letu 1983, ko sta se za naslov spopadla Lancia, ki je v filmu Golijat, in že takrat nepremagljivi Audi s štirikolesnim pogonom ter zajetnim proračunom. Recept torej za dramatični zaplet ...
Preden nadaljujem je že treba reči, da so mnogi kritiki, ki so film videli, posvarili poznavalce, da naj v njem ne iščejo dokumentarca ali biografije posameznih junakov, saj gre za film, ki le ohlapno sledi resnični zgodbi. In jo predela tako, da je gledalcu sprejemljiva in zanimiva. Gre za dirkaško zgodbo iz začetka osemdesetih let, ko je na svetovnem prvenstvu v reliju kraljevala kategorija izjemnih dirkalnikov skupine B.
Skupina B - zlata era reli športa
Skoraj prototipni dirkalniki (le 200 serijskih modelov jih je bilo potrebnih za homologacijo) so predstavljali višek tehnologije, moč agregatov pa je mnogokrat presegala zmožnost podvozja, pnevmatik ali celo spretnosti voznikov. Ki seveda niso mogli računati niti na neko resno mero varnosti. Kar je leta konec 1986 potem te izjemno hitre in ataktivne dirkalnike tudi pokopalo (po smrti Toivonena in Creste leta 1986, pa Bettege na Korziki in še treh gledalcev po trku Santosa na portugalskem reliju).
Lancia 037 proti Audiju Quattro
Ampak nazaj v leto 1983 - Lancia je že eno leto testirala namensko narejeno Lancio 037 z zadnjim pogonom in volumetričnim kompresorjem (960 kg, 280 KM), ki je obetala mnogo, toda bolehala za otroškimi boleznimi. Audi je začel mleti vse pred seboj s svojim Quattrom in revolucionarnim štirikolesnim pogonom (iz Iltisa), ki je izšel še iz skupine 4, leta 1983 pa dobil nov zagon z ohlapnimi pravili skupine B.
Roehrl je bil zvezdnik italijanske ekipe
Pri Lancii so uspeli (spet) prepričati svetovnega prvaka, Nemca Walterja Roehrla, da se jim je pridružil, ob Markku Allenu, Atiliu Bettegi in Jeanu Claudu Andruetu. Roehrl si je izboril pravico, da odpelje le relije, ki si jih je izbral - in na vseh sedmih stal na stopničkah, tri pa tudi dobil. Med njimi Monte Carlo. Nenavadno za zadnji pogon. Toda zviti menedžer ekipe Cesare Fiorio je recimo dan pred relijem naročil 300 ton soli in posipavanje, tako da je lahko Lancia izkoristila svojo nizko težo in okretnost. Nepredstavljivo in neizveldjivo v današnjih člasih ...
Drama se je nadaljevala skozi celotno sezono, kjer sta se Audi (Hannu Mikkola in Michelle Mouton) in Lancia izmenjevala, dokler niso na koncu, na reliju San Remo osvojili prva tri mesta in tako željeni konstruktorski naslov (vozniškega so morali pozabiti, vzel ga je Hannu Mikkola v Audiju). Lancia je tako osvojila zadnji konstruktorski naslov v reliju z modelom z zadnjim pogonom (naslednik 037 je bil model S4).
No, že leta 1984 je Roehrl sedel v Audiju in Nemcem se je uresničila želja - nemški prvak v nemškem avtomobilu. Lancia še vedno ostaja najbolj uspešna znamka v reliju s 15 naslovi v prvenstvu (10 konstruktorskih in pet vozniških).
Film se osredotoča na rivalstvo med znamkama
V filmu, kjer je v ospredju predvsem spopad med velikim Audijem z glavnim inženirjem Rolandom Gumpertom (igra ga Daniel Bruehl) in manjšo, srčno ekipo Lancie s premetnim Cesarom Fiorijem (Riccardo Scamarcio), seveda eno glavnih vlog odigra tudi Walter Roehrl (Volker Bruch).
Legendarni Nemec je v enem od nedavni intervjujev že povedal, da so ga pred leti sicer spraševali, če bi si ogledal scenarij, toda od takrat naprej ni bilo o filmarjih ne duhe ne sluha, tako da ne pričakuje natančnih podajanj informacij. Ne glede na dejstvo, da naslova ni obranil, pa je večkrat dejal, da 037 ostaja najbolj čist, namenski reli dirkalnik, kar jih je vozil.
O rivalstvu leta 1983 je sicer zgodbico lepo povedal tudi tv voditelj Jeremy Clarkson v svojem videu, kjer so zbrani številni originalni posnetki in avtor jasno sledi zgodovinskim dejstvom velikega rivalstva:
V slovenske kinematografe prihaja film z nekoliko nelogično spremenjenim naslovom 2win.
Preberite še: Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva ...
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor