To je najdražji serijski Alfa Romeo!

Noro hitra in noro draga. Nekako tako bi lahko na hitro opisal reinterpretacijo znamenite kratice GTA za model Giulia. Gran Turismo Alleggerita se predstavi v vsej svoji osupljivosti!

To je najdražji serijski Alfa Romeo! (foto: Alfa Romeo) Alfa Romeo
12. 5. 2021

Ker gre za reinkarnacijo imena, bo zdaj malce bolj jasno - prvič se je Gran Turismo Alleggerita ali 'olajšan', pojavil davnega legta 1965, šlo pa je seveda za uspešen Autodeltin dirkalnik. In v tem smislu je nastajal tudi novi model GTA in njegov še bolj ortodoksno trackdayjevski uporabi namenjen GTAm (no, res je vmes nastalo nekaj modelov s podbno oznako, vendar niti približno tako predani), ki je še lažji, brez zadnje klopi in z vgrajno varnostno kletko (in zato podarijo vam še dirkaško opremo). Pri Alfi so potegnili vse 'veze' pri partnerski ekipi F1, tako da so za volan med razvojem posadili oba voznika - Kimija Raikkonena in Anonia Giovinazzija, hkrati pa so dobili dostop do Sauberjevega vertovnika v Hinwillu.

In to je bilo seveda še kako nujno, če so hoteli impresivni aerodinamični paket narediti tudi učinkovit in s čim  manj upora. Veliko zadnje krilo spominja na slavne dneve prvenstva DTM z Alfo 155 (seveda je nstavljiv), spredaj je karbonska spojlerska ustnica z možnostjo 40 mm podaljšanja, karbonske razšitive kolotekov (nujne, da so pod njih stlačili 20 colska platišča), razširjen je odbijač s posebnimi usmerniki za zrak, difuzor zadaj je ogromen, sredi zadka kraljuje titanov Akrapovičev izpuh. Poleg vsega tega so pri GTAm pod dno namestili še posebne plošče, ki olajšajo pot zraka do difuzorja, ... Skratka - trikratnik pritiska k tlom razvije GTAm v primerjavi s 'štiriperesno deteljico' in še vedno dvakratnik manj osredotočene GTA. Impresivno ...

100 kilogramov diete

Seveda ogljikova vlakn ali karbon niso tam le za izgleda ali aerodinamike, pač pa tudi za zniževanje teže - pri Alfi ponosno pravijo, da je GTAm od serijskega modeal Giullia Qadrifoglio lažja kar za 100 kilogramov! Seveda je tu še zadnja klop, pa adnja stekla iz polikarbonata, dirkaški sedeži, lažja alkantra namesto usnja, ...

Podvozje je bilo deležno številnih drobnih popravkov, predvsem pa so razširili koloteke - spredaj za 25 in zadaj za 40 milimetrov, pod serijska 20 palčna platišča z osrednjo matico so stlačili velike karbonsko keramične zavorne diske, ... 

Le 500 jih bo ...

Ah, motor - seveda se v obeh verzijah vrti znameniti 2.9 V6 Bi-Turbo motor, z valji pod kotom 90 stopinj, ki ne skriva svojega porekla in sorodstva z bolj prestižnimi sorodniki iz Maranella. V tem primeru so inženirji sprostili dodatnih 30 konjev (22 kW) moči, tako da zmore zdaj 540 konjev (397 kW) v obeh verzijah, pospešek pa znaša 3,6 sekund.

Če ste uspeli v tem času poškiliti na bančni račun, kar dajte, ampak če vam vsaj 136 tisočakov pred dajatvami ni preveč - bodite hitri! Pri Alfa Romeu namreč trdijo, da bodo vsakega naredili v zgolj 500 kosih.

Preberite še: