Z novo generacijo pa je hkrati postala še nekoliko bolj ekološko naravnana.
V minulih dneh je na slovenske ceste zapeljala četrta generacija Škode Octavie, katere prihod smo na Bledu pospremili tudi v naši redakciji. Tedaj smo se imeli možnost zapeljati zgolj s karavansko različico, uradno pa je pri nas že naprodaj tudi limuzinska izvedenka. Medtem pa je češka znamka danes ponudbo svojega najbolje prodajanega modela dopolnila še z zadnjim preostalim modelom, ki ga poznamo že iz prejšnje generacije.
Po tem ko je pred kratkim luč sveta že uzrla Octavia Scout, so danes Čehi predstavili še zadnjo težko pričakovano izvedbo z oznako RS. Čeprav je Octavia v svetovnem reli prvenstvu nastopala le v svoji prvi generaciji (kasneje pa jo je nadomestila Fabia), pa tudi z letom 2020 ostaja kraljica Škodinih športnih modelov, namenjenih splošni populaciji. Ob tem je pričakovati, da se bo nabor kupcev še nekoliko razširil.
Od druge generacije smo tako že vajeni, da je Octavia RS opremljena z dizelskimi agregati, s čimer so športno zunanjo podobo podkrepili še z ekonomičnostjo na področju porabe goriva. Bencinarju in dizlu pa se sedaj pridružuje še tretja izvedba, poimenovana RS iV, kar v prevodu pomeni, da gre za priključnega hibrida.
Pogonski stroji nove Octavie RS bodo tako poslej trije, vsi pa bodo sposobni proizvesti vsaj 200 'konjev' (147 kilovatov) moči. Toliko bo namreč znašala moč dizelske Octavie RS, ki tako velja za najmočnejšo Škodo s pogonom na dizel. Priključno-hibridna in bencinska izvedba bosta na drugi strani še nekoliko močnejši, saj bosta proizvedli 245 'konjev' (180 kilovatov) moči. Opcijsko se bo moč lahko prenašala na vsa štiri kolesa, pri čemer pa bo izvedba iV RS zgolj na elektriko lahko naenkrat premagala do 60 kilometrov.
Agresivna narava RS-ov bo opazna že na prvi pogled. Krom, ki smo ga vajeni na bolj civiliziranih izvedbah se je poslovil, nadomestila ga je črna barva, v katero je v celoti odeta tudi maska vozila. Sicer pa so tu še večje reže za zajem in odvajanje zraka v sprednjem ter zadnjem odbijaču in pa vsaj 18-palčna platišča. Športno vzmetenje bo 15 milimetrov nižje, kot pri klasični Octavii, že serijsko pa bo moč nastavljati njegovo trdoto.
Notranjost bo na drugi strani lahko odeta v blago, alkantaro ali usnje, športen občutek pa bodo še dodatno poudarjali športni sedeži, okrasni elementi v imitaciji ogljikovih vlaken ter seveda rdeča ambientalna osvetlitev. 10,25-palčna instrumentna plošča bo že v osnovi povsem digitalizirana, poleg tega pa bo serijsko na voljo tudi večina asistenčnih sistemov, ki jih že poznamo iz standardne Octavie.