Od 31. 5. del Hamburga zaprt za starejše dizle

23. 5. 2018 | Jure Šujica
Deli
Od 31. 5. del Hamburga zaprt za starejše dizle (foto: Profimedia)
Profimedia

Meja za vstop v določene dele mesta bo okoljska norma Euro 6, ki je začela veljati leta 2014.

Odločitev nemškega upravnega sodišča o tem, da lahko nemška mesta sama odločajo o prometu dizelskih vozil v mestnih središčih, bo naposled zaživela tudi v praksi. Prvo jo bo v praksi izvedlo pristaniško mesto Hamburg, sicer z 1,8 milijona prebivalcev drugo največje mesto v Nemčiji, ki bo prepoved začelo uveljavljati 31. maja letos.

Ideja o omejitvi prometa sledi februarja predstavljenemu načrtu, ki predvideva prepoved prometa na dveh ulicah v središču mesta, na ulici Max Brauer severovzhodno od železniške postaje Altona in na 1,6 kilometra dolgem odseku Stresemannstrasse, sicer glavni povezavi med vzhodnim in zahodnim delom mesta. Ob tem je treba poudariti, da bo prva zapora veljala prav za vsa vozila, ki ne dosegajo standardov Euro 6 (ta je začel veljati leta 2014), medtem ko bo Stresemannstrasse zaprta zgolj za tovorni promet.

Kazni med 20 in 75 evrov

Ob bližajoči se omejitvi dizelskega prometa so oblasti že začele postavljati usmerjevalne table, ki bodo voznikom spornih vozil pomagale pri izogibanju območjem z omejenim prometom. Če pa bo voznik s starejšim vozilom vseeno zapeljal na območje z omejenim prometom, naj bi se kazni za prekrške gibale med 20 in 75 evrov.

Hamburg bo z uvedbo prepovedi postal prvo mesto, ki bo izkoristilo odločitev upravnega sodišča, naslednji, ki naj bi mu najverjetneje sledil, pa bo Stuttgart. Lani je sicer 65 nemških mest zabeležilo prekomerne ravni dušikovih izpustov v zrak, za velik del teh pa so krivi prav starejši dizli. Posledično se zato že pojavljajo ideje o popolni prepovedi vozil z motorji z notranjim zgorevanjem. To naj bi se po predlogu župana mesta Heidelberg, Eckarta Wuerznerja, moralo zgoditi že do leta 2030. V ta namen je tako na lokalno sodišče že oddal predlog za omenjeno potezo, a obstaja le majhna verjetnost, da bi se prepoved tudi uveljavila.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel