Kot napovedano je največja novost zmanjšanje kazni za prehitro vožnjo.
Slovenija je dolga leta veljala za državo, kjer je višina prometnih kazni med najvišjimi v Evropi, še posebej če upoštevamo višino minimalne oziroma povprečne plače v državi. To pa se bo s sprejetjem novele zakona 17. julija sedaj končno spremenilo. Novi zakon namreč z današnjim dnem naposled stopa v veljajo, prinaša pa kar nekaj sprememb – ki niso vezane zgolj na višino prometnih kazni, temveč tudi na nekatere spremembe v prometni ureditvi.
Kot rečeno se s spremembami zakona o pravilih cestnega prometa znižujejo kazni za prekoračitev najvišje dovoljene hitrosti, tako v mestih, kot zunaj njih in na avtocesti. Ob tem se ukinja tudi kazen za prekoračitev hitrosti v mestu do pet kilometrov na uro, ter se jo združuje s kaznijo za prekoračitev hitrosti do deset kilometrov na uro, njena višina pa se je razpolovila. Celoten seznam novosti na tem področju si lahko preberete na tej povezavi.
Uporaba mobilnega telefona poslej precej bolj sankcionirana
Medtem, ko se kazni za vožnjo s preveliko hitrostjo znižujejo, pa se povečujejo kazni na drugih področjih. Namesto s 120 evri bodo s kar 250 evri in tremi kazenskimi točkami kaznovani vozniki osebnih in tovornih vozil ter motorjev, kar na Agenciji za varnost prometa opravičujejo z dejstvom, da uporaba mobilnega telefona predstavlja eno največjih tveganj za nastanek nesreč, saj povzroča, da vozniki večkrat umaknejo pogled s ceste. Kolesarji in uporabniki električnih skirojev bodo za uporabo mobilnega telefona ali slušalk med vožnjo kaznovani s 120 evri kazni.
Precej višje bodo tudi kazni za neupravičeno parkiranje na mestih, kjer je dovoljeno parkirati le invalidom, za kar so se na AVP in organizacijah, povezanih v projekt Parkiraj izgovore drugam! Ne na mesta, rezervirana za invalide borili že zadnjih šest let. Za omenjeni prekršek bo kazen po novem znašala 200 evrov.
Red tudi na področju uporabe skirojev
Novi zakon pa sicer naposled prinaša nekaj več reda na področju kolesarstva in uporabe e-skirojev. Ti so se v zadnjih letih intenzivno razširili po slovenskih mestih, pravega reda in pravil glede njihove uporabe pa doslej še ni bilo.
Nove spremembe v zakoniku obravnavajo tudi njih, e-skiroji pa so tretirani podobno kot kolesa. Skiroji morajo namreč imeti odsevnike in (med nočno vožnjo) belo in rdečo luč na sprednji ter zadnji strani, uporabniki pa se z njimi lahko vozijo le po kolesarskih stezah oziroma, v kolikor kolesarske steze ni na voljo, na desnem robu cestišča. Hkrati je za uporabnike e-skirojev do dopolnjenega 18. leta obvezna uporaba varnostne čelade. Zakon - tako kot za vse voznike enoslednih vozil - na drugi strani predvideva, da jih morajo vozniki drugih vozil prehitevati na razdalji vsaj enega metra in pol.
Poleg omenjenih novosti pa so se na Ministrstvu za infrastrukturo lotili še dveh področij. Policisti se bodo tako še bolj ostro lotili voznikov, ki ne bodo upoštevali zvočnih in svetlobnih signalov, nameščenih na vozilih s prednostjo, saj bo zanje predvidena kazen 300 evrov. Drugo področje zajema prevoz otrok. Otroci morajo po novem sedeti v jahaču oziroma v otroških sedežih le do dopolnjenih 36 kilogramov teže in 140 centimetrov višine, hkrati pa je prepovedan prevoz otrok, mlajših od treh let v vozilih oziroma na mestih brez varnostnih pasov.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj