Kiin zastavonoša postaja pametnejši (premiera)

28. 8. 2020 | Jure Šujica
Deli

Hkrati bo opremljen tudi z novim pogonskim sklopom, ki pa ne bo na voljo evropskim kupcem. Bo pa zato nekoliko bolje zvenel obstoječi šestvaljnik.

Kiin prvi predstavnik v razredu športnih limuzin Stinger se je od prihoda na trg dodobra uveljavil v svojem segmentu, kar je moč opaziti tudi na domačih cestah, kjer si je v družbi uveljavljenih in zvenečih (večinoma nemških) imen uspela izboriti košček pogače na trgu. Pri Kii si seveda želijo še več, kar bodo poskusili doseči še pred prihodom druge generacije. Aktualna je zato v teh dneh prejela nekaj posodobitev, ki pa jih bo na prvi pogled težko opaziti.

Zakaj težko? Karoserijskih sprememb je pravzaprav relativno malo (kar tri leta po predstavitvi pravzaprav povsem razumljivo) in so skoncentrirane le na ogledala, žaromete in nekaj drugih podrobnosti. So pa zato na drugi strani sledile novosti na področju pogonskih sklopov in pa asistenčnih sistemov, pri čemer pa največje izmed njih v Evropi ne bomo deležni, saj bo namenjena le ameriškim, mehiškim in korejskim kupcem.

Ponudbo bo namreč okrepil 2,5-litrski turbobencinski motor, s katerim bo avtomobil ravno presegel magično mejo 300 'konjev' motorne moči (304 'konji'/224 kilovati). Bo pa zato sprememb deležen najmočnejši, 3,3-litrski šestvaljnik. Čeprav njegova motorna moč ostaja enaka kot doslej, pa bo kupce poslej razveseljeval z nekoliko spremenjenim zvok. Kia mu je namreč v izpušni sistem namenila ventile za omejevanje prepustnosti plinov, s tem pa tudi samega zvoka.

Korak naprej pri avtonomni vožnji

V sami kabini bodo spremembe v grobem omejene zgolj na zaslone. Tisti, namenjen infozabavnemu sistemu bo po novem po diagonali meril med osem in 10,25 palcev, večji in oplemeniten z barvami pa bo tudi tisti v instrumentni plošči.

Kot rečeno je tako glavnina novosti skoncentrirana na asistenčne sisteme. Vajeni smo namreč že da so Kiini avtomobili s tovrstno opremo radodarno opremljeni in temu zgledu sledi tudi znamkin zastavonoša. Tako je na primer prejel posodobljen aktiven tempomat s funkcijo omejevalnika hitrosti glede na prometne omejitve, povečano območje delovanja do 210 kilometrov na uro, s pomočjo navigacijskega sistema pa je sposoben prilagajati hitrost tudi glede na zavoje, ki sledijo.

Tehničnih novosti je sicer še precej več, kupci pa jih bodo lahko pričeli spoznavati že zelo kmalu. Prvi avtomobili bodo namreč v prodajnih salonih na voljo že v prihodnjih dneh in tednih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja