Premiera: Mercedes-Benz razreda C "kopira" največjega brata

23. 2. 2021 | Matjaž Korošak
Deli

Najuspešnejši Mercedesov model z novo generacijo povzema poteze in kar nekaj tehnike največjega modela S. Motorji bodo poslej le še štirivaljni.

Nekaj podrobnosti smo že razkrili, zdaj pa so pri Mercedesu tudi uradno pokazali naslednjo generacijo razreda C, ki je od leta 1982 do danes našla kar 10,5 milijona kupcev po svetu, kar več kot zgovorno priča o tem, kako je nekoč obskurni Baby Benz osvojil za Mercedes pomembno novo ciljno skupino.

Elegantne in skoraj kupejevske poteze z dolgim motornim pokrovom nakazujejo na dinamiko, ki jo pri Mercedsu želijo tokrat izpostaviti. Novi C bi naj bil bolj športen in vozno zanimiv kot njegov predhodnik, kljub dejstvu, da bo imel novinec le še štirivaljne motorje, vsi pa so (blago) hibridizirani. Še več - prihajajo tudi priključni hibridi z obljubljenim dosegom 100 kilometrov z enim polnjenjem.

Tudi v tej generaciji je C zrasel - v dolžino za 65 mm, tako da je zdaj dolg 4.751 milimetrov in tako konkretno v srednjem razredu. Nova generacija v širino meri 1,82 metra, v višino pa je izgubil 9 mm (1438 milimetrov). Bolj pomembno je dejstvo, da je medosna razdalja daljša za 2,5 centimetra in tako meri 2.865 milimetrov, od česar imajo še posebej koristi kolena zadnjih potnikov (20 mm).

Sicer pa bo v notranjosti, ki se v mnogočem naslanja na poteze novega razreda S, najbolj padel v oko nov osrednji zaslon, ki je postavljen pokončno in v največji izdaji meri 11,9 col (sicer 9,5), digitalizacijo pa poudarja seveda tudi zaslon pred voznikom, ki simulira prilagodljive merilnike. Sicer pa prtljažnik ostaja v domeni prostornosti predhodnika, saj meri identičnih 455 litrov, zato pa 30  litrov dodaja kombijevski model.

Ne glede na izvedbo in moč so za pogon vedno predvideni štirivaljniki - pet na bencinski strani (od 125 do 190 kW) in dva na dizelski (147 in 195 kW), pri čemer je treba izpostaviti, da so vsi motorji hibridizirani s 48 V tehnologijo in jim pri delu tako pomaga zagonski alternator, ki podpre pospeševanje in zagotavlja regeneracijo z močjo 15 kW. Nov samodejni menjalnik 9G tronic je serijski, prenovljen štirikolesni pogon 4Matic bo seveda zraven, vendar le za določen izvedenke.

Priključni hibridi prihajajo kasneje, pri Mercedesu pa obljubljajo do 100 km dosega zgolj z močjo iz energijo iz baterijo z zmogljivostjo 25,4 kWh. Električni pogon bi naj prispeval e-motor z močjo 95 kW, sistemska moč pa bo znašala kar 230 kW, pri čemer bo vgrajen polnilec omogoča tudi hitro (DC) polnjenje z močjo do 55 kW.

Tako kot so se morali posloviti šestvaljniki, tako so se zdaj odpovedali tudi opcijskemu zračnemu vzmetenju, ki ga (žal) ni več na voljo. Seveda pa je moč dobiti novo generacijo uravnavanih blažilcev, pa tudi športno povodzje (pasivno) je še vedno moč naročiti. Za višjo ravne vozne dinamike pa so pri Mercedesi razvili tudi novo posamično prednjo premo in prostorsko zadnjo premo, prvič pa bo mogoče tudi za ta model naročiti krmiljeno zadnjo premo, ki poveča okretnost med krajšimi zavoji in poveča stabilnsot med daljšimi.

V tem trenutku so pri Mercedesu predstavili limuzino in kombi ter najavili model All terrain. Seveda pa bo tudi ta generacija sčasoma dobila kupeja in kabrioleta ravno tako kot AMG verzije C43 in C63 - tudi v tem primeru pa le s štirivaljniki.