Dolgo pričakovani Audi e-tron GT si precej pogonske tehnike deli s prestižnim Porschejevim Taycanom. Smetano bo pobiral v imenitnem razredu Gran Turismo.
S tretjim povsem električno gnanim modelom je Audi šele dobro zajel sapo v ponudbi baterijsko elektirčnih modelov. Z obema modeloma - e-tronom GT quattro in njegoim visoko zmogljivim 'bratom' z oznako RS, so namreč jasno pokazali, kaj zmorejo. In kaj vse bo še prinesla tehnologija električnega pogona.
Novi e-tron je torej visoko zmogljiva športna potovalna limuzina z visoko ravnjo vozne dinamike in moči, razred torej, ki mu že dolgo pravimo Gran Tursimo. In kamor se navsezdanje uvršča tudi Porschejev Taycan, s katerim si tale Audi deli kar nekaj vitalnih delov in pogonske filozofije za njim.
Tudi e-tron namreč poganjata dva zmogljiva e-motorja s stalnimi magneti na vsaki osi, sistemska moč, ki jo obljublja Audi pa je kar 350 kilovatov (476 'konj') in navor 630 njutonmetrov, pri športnem RS e-tronu GT pa kar 440 kilovatov (598 'konj') in navor 830 njutonmetrov. Toda za največ 2,5 sekunde je s funkcijo Launch Control mogoče iz obeh motorjev in baterije potegniti 390 kilovatov (530 'konj') oziroma 475 kilovatov (646 'konj').
Moč se sicer pri zadnjem motorju prenaša na zadnjo os preko dvostopenjskega samodejnega menjalnika, prednji motor ima enostopenjski menjalnik. Pospešek, ki ga navajajo, je seveda še kako impresiven: od 0 do 100 kilometrov na uro v 4,1 oziroma 3,3 sekunde (model RS)!
Baterija, ki je pri tem skoraj pet metrov dolgem modelu seveda spravljena v dnu, med prednjo in zadnjo osjo (s tunelom za noge zadaj sedečih potnikov) zmore neto kapaciteto 86 kilovatnih ur (bruto 93 kWh) in napetost 800 voltov. S tem pa tudi izjemno moč polnjenja, ki znaša kar 270 kilovatov (DC) na super hitrih polnilnicah, kar pomeni pet minut polnjenja za doseg 100 kilometrov. Sicer pa se da li-ionsko baterijo polniti tudi na priključku za AC-tok z močjo 11 kilovatov. Pri Audiju trdijo, da bo doseg z enim polnjenjem znašal več kot 488 kilometrov po kriterijih WLTP, pri čemer pomaga tudi izredna regeneracija, ki jo zmore (250 kilovatov).
Pri Audiju obljubljajo vrhunske vozne lastnosti, k čemur prispeva tudi tehnološko dodelana oprema. Poleg štirikolesnega pogona z vektoriranjem navora sta serijsko vgrajena tudi uravnavano blaženja in sistem za vozno dinamiko Audi drive select. Opcijsko (in serijsko pri modelu RS) sta na voljo še uravnavana mehanska zapora diferenciala na zadnji premi in trikomorno zračno vzmetenje Adaptive air suspension, dodati pa je mogoče še štirikolesno krmiljenje.
Sicer pa ni nobena skrivnost, da si pogonsko tehniko tale presežnikov poln Audi deli s Porschejevim Taycanom. Pri Audiju sicer že nekaj časa napovedujejo sodelovanje s koncernskim Porschejem, tudi pri izdelavi nove platforme PPE, na kateri naj bi nastajali skupni modeli. Oba modela sicer še nimata skupne platforme, zato pa imata toliko več skupne tehnike.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere