Po nekaj letih suše in 60 let po tem, ko je na ceste zapeljal pri Volkswagnov kabriolet, Volkswagen Hrošč, Volkswagen v svojo ponudbo vrača vozila s platneno streho. Prvič na osnovi križanca
Kabrioleti oziroma avtomobili brez strehe veljajo za avtomobile brez posebne uporabne vrednosti, pač pa uživanju. Bogati to počno že dolgo časa, še pred desetletjem in pol pa ob izbruhu 'cc' manije, kombilimuzin, predelanih v kabriolete s trdo streho malodane ni bilo avtomobilskega proizvajalca, ki ne bi imel vsaj enega predstavnika v tem avtomobilskem razredu. A zabava je bila kratkega roka in v zgolj nekaj letih, kmalu po tem, ko so se v modo začele vračati platnene strehe so kupe-kabrioleti skoraj čez noč izginili. A kot vse kaže se vračajo nazaj, le da v nekoliko drugačni obliki.
Glasnik nove dobe 'kompaktnih' kabrioletov prihaja iz Nemčije, sliši pa na ime Volkswagen T-Roc. A to nikakor ne pomeni, da se je T-Roc približal tlom, saj še vedno ostaja križanec – oziroma po novem družina križancev, kot so poudarili Volkswagnovi možje v Düsseldorfu še pred uradnim razkritjem avtomobila. Kaj torej prinaša novinec, za katerega lahko povsem utemeljeno trdimo, da gre za pionirja v svojem razredu (in enega prvih križancev z mehko streho)?
Osnova na prvi pogled ostaja enaka kot pri klasičnem T-Rocu, ki je mimogrede doslej prepričal že 360.000 kupcev. Jasno, zmagovalnega konja se pač ne menja in če odmislimo zadnji par vrat, streho, ob tem pa tik pod manjkajoče steklo prtljažnika postavimo še spojler, sta si avtomobila na prvi pogled enaka. Tudi zunanje mere so popolnoma enake, tako dolžina, kot širina in višina. A razlike vseeno so, pa čeprav nam jih niti med večkratnim obhodom okrog vozila ni uspelo zaslediti. Pri Volkswagnu so namreč novincu namenili za 31 milimetrov daljšo medosno razdaljo, razlogov za to pa je kar nekaj, pri čemer so vsi povezani s predelavami.
Daljša medosna razdalja namreč pomaga pridobiti nekaj prostora na zadnji klopi, do kamor bo zaradi odstranitve zadnjih vrat prostor še posebej otežen, pa tudi sicer tam ne bo preveč prostora, saj so morali inženirji na mesto za njimi namestiti še platneno streho, ki je od trde seveda precej lažja, hkrati pa omogoča pospravljanje v od prtljažnika s kovinsko pregrado ločen prostor. Povsem verjetno je zato, da bodo zadnji sedeži večino časa prekriti z mrežasto vetrno zaščito, za postavitev katere so že pripravljena sidrišča za pritrditev; hkrati pa so za vzglavnike skrili zaščitne kovinske loke, ki zaščitijo glave potnikov ob morebitnem prevračanju.
Kaj torej povedati o sami strehi? Kot smo že omenili gre za platneno streho, katerih eden izmed glavnih adutov je tudi hitrost samega odpiranja in zapiranja. Če je najvišja hitrost vožnje ob enem izmed teh dejanj omejena na zgolj 30 kilometrov na uro, pa na drugi strani celoten postopek po zaslugi elektrike traja zgolj devet sekund, kar je manj časa, kolikor ga bodo večinoma potrebovali nestrpni vozniki, preden bodo začeli trobiti za prepočasno vožnjo in oviranje prometa. Ob tem so se pri Volkswagnu odločili, da bodo namesto plastične uporabili stekleno zadnje steklo, vsaj zaenkrat pa še niso razmišljali o tem, da bi T-Rocu namenili streho v kateremkoli drugem barvnem odtenku kot v črni. Bo pa streho zato moč odpirati in zapirati zgolj z dvakratnim pritiskom na gumb za odklepanje oziroma zaklepanje vozila.
Čeprav gre pri T-Rocu še vedno za precej svež avtomobil – nenazadnje ga je Volkswagen razkril novembra 2017 torej le nekoliko manj kot dve leti nazaj – pa bo novinec že deležen nekaj tehnoloških novosti. Največja med njimi je seveda nov info-zabavni sistem MIB3 z zaslonom premera do osem palcev. Ta bo imel namreč vgrajeno tudi eSIM kartico, s čimer bo omogočal stalen dostop do svetovnega spleta, za nekoliko boljšo glasbeno izkušnjo pa bo na voljo sistem 12 zvočnikov znamke BeatsAudio. Na voljo bo sicer špe digitalna armaturna plošča, katere premer bo znašal 11,7 palcev.
Nekoč je že veljalo, da kabrioleti in dizli ne gredo najbolj skupaj, češ, da naj bi bili slednji preveč grobi, neuglajeni in nikakor primerni za takšne uživaške avtomobile. No, pri Volkswagnu so se ob snovanju T-Roca Cabrio spomnili tudi na to misel in tako avtomobilu namenili le par bencinskih motorjev, litrski trivaljnik s 84 kilovati (115 'konji') moči in pa 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kilovati (150 'konji') moči, slednji bo poleg šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki bo predstavljal edino možnost pri šibkejšem motorju na voljo tudi s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG.
Tako kot pri motorjih pa bo zgolj na dve izbiri omejena tudi ponudba opreme. Osnovo bo predstavljal paket Style, nadgradnjo pa športno naravnani paket R-Line, pri čemer pa bo že cenovno bolj dostopen paket opreme ponujal 17-palčna aluminijasta platišča, štiri barve oblazinjenja, ambientalno osvetlitev in pa zelo zmeren nabor asistenčnih sistemov, med katerimi bodo tudi sistem za zaviranje v sili, sistem za prepoznavo pešcev in pa sistem za samodejno zaviranje po prometni nesreči.
Volkswagen se je sicer odločil, da bo novinca javnosti uradno predstavil na domačem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, kjer bo nastopil ob boku športnemu bratu T-Rocu R, vseeno pa bo nanj potrebno počakati do naslednje sezone 'brezstrešnikov'. V avtomobilske salone bo namreč zavil šele spomladi prihodnje leto.