Odšel je še poslednji spomin na znamko Rover

19. 11. 2019 | Jure Šujica
Deli

Tovarna Longbridge je veljala za enega izmed simbolov britanske avtomobilske industrije.

Avtomobilska znamka Rover je svoj formalni konec morda res doživela že pred desetletjem in pol, pred dnevi pa je sledil še njen dokončen pokop. Pod težo gradbenih strojev so namreč padli zidovi legendarne tovarne Longbridge v britanskem kraju Birmingham. Gre za tovarno, ki je od leta 1905 skrbela za proizvodnjo britanskih avtomobilov – ne zgolj Roverjev in vozil sestrske znamke MG, pač pa tudi drugih, ki so svojo pot morda sklenili še veliko prej.

Začetki tovarne, v kateri je pred proizvodnjo avtomobilov šest let stala tiskarna, sicer segajo v leto 1895. Avtomobile pa so izdelovali do izbruha prve svetovne vojne, ko so v njej vzpostavili tudi proizvodnjo vojaške opreme, tudi letal. A če je sprva v prostorih potekala proizvodnja vozil znamke Austin, je po letu 1952, ko je najprej prišlo do združitve z znamko Rover in kasneje koncernov BMW ter British Layland, tam svoj dom našlo še precej več drugih znamk.

Omenjeni kompleks je skozi svojo celotno zgodovino v vsakem trenutku delil usodo vsaj ene izmed legendarnih britanskih znamk in tako kot so slednje propadale, tako je sledil tudi počasen zaton tovarne. Prvi del so porušili že leta 1994, in sicer z namenom, da bi zgradili nov oddelek za proizvodnjo povsem novega Minija. Ker pa je tedanji lastnik Roverja nemški BMW do začetka izdelave Minija že 'zavrgel' znamko Rover, do uresničitve teh načrtov ni prišlo.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Pravi začetek konca tovarne Longbridge je nato nastopil z bankrotom podjetja MG Rover 15. aprila 2005. Vse kar je ostalo vrednega, od imena do proizvodnih linij in tako dalje, so razgrabili Honda, BMW ter kitajski podjetji Nanjing in SAIC. Slednje je naposled z nakupom znamke Nanjing dobilo v last legendarno tovarno in še istega leta začelo z rušenjem. Proizvodnja avtomobilov pod njihovo blagovno znamko je sicer v nekaterih delih tovarne potekala do leta 2016.

Ostal je le še 'kitajski' prodajni salon

Zaradi bogate zgodovine kompleksa je po propadu podjetja MG Rover v lokalnih združenjih moč slišati številna nasprotovanja rušenju, ki pa so naletela na gluha ušesa. Prvi je tako leta 2006 'padel' tako imenovani oddelek East Works,  novembra 2007 so zravnali South Works, nato je leto zatem padel North Works, sledil pa je še West Works. Pred dnevi, 4. novembra, so se naposled pričela še rušitvena dela karoserijskih delavnic CAB 1 in CAB 2 ter lakirnici, ki naj bi bila zaključena v decembru. Ostal bo tako zgolj avtomobilski salon SAIC, v katerem kitajsko podjetje pod obujenim imenom MG prodaja nove (tudi elektrificirane) avtomobile.

S tovarno je tako nepreklicno konec, ne pa tudi z zadnjimi koščki njene dediščine. Oddelek East Works je namreč zadnja leta služil kot muzej vozil, ki so nastajala v Longbridgeovih dvoranah, med njimi pa je bilo tudi kar nekaj nikoli realiziranih konceptov oziroma prototipov serijskih vozil. Omenjena vozila so bila sicer že julija (kot je razvidno iz zgornjega 'čivka')  umaknjena iz tovarne in naj bi bila namenjena uničenju, od tedaj pa o njih ni bilo več sledu. Kljub temu naj bi med ljubitelji znamke tlelo upanje, da so jih naposled prek poznanstev pridobili zasebni zbiratelji.

Preberi še:

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec