Vprašanje, kam z odsluženimi baterijskimi sklopi je eno izmed glavnih, s katerimi se ukvarja industrija. Zdi pa se, da je na obzorju še ena rešitev.
Na videz negotova usoda odsluženih baterijskih sklopov je med nasprotniki električnih avtomobilov še vedno eden izmed glavnih argumentov, zakaj ti avtomobili vseeno niso tako okolju prijazni, kot trdijo proizvajalci in zagovorniki. Ti sicer poudarjajo, da je izrabljene sklope mogoče uporabiti kot hranilnike odvečne električne energije, ali pa jih enostavno reciklirati in ponovno uporabiti; odlaganje v naravi je tako ena izmed najmanj verjetnih možnosti. So se pa v Veliki Britaniji pojavile govorice o novi rešitvi, ki bi utegnila zadovoljiti obe strani.
Britanska svetovalna skupina HSSMI in pa podjetje Classic Car Electrification, specializirano za predelovanje bencinsko gnanih starodobnih avtomobilov na električni pogon sta namreč pričela z aktivnim preučevanjem možnosti razgradnje električnih baterijskih sklopov in uporabe v omenjenih vozilih. V ta namen je bila v sodelovanju s še nekaterimi partnerji ustanovljena študija Cicero, v sklopu katere bodo preučili možnosti za tovrstne projekte.
Rezltati študije v nekaj mesecih
Pri HSSMI namreč ocenjuje, da bo količina odpadkov, ki bodo nastali do leta 2027 z naslova električnih baterij zgolj v Veliki Britaniji znašala 250.000 ton. Omenjeni projekt na drugi strani predvideva razgradnjo baterij in ponovno uporabo v starodobnih avtomobilih, pri čemer pa bi lahko reciklirali kar 98 odstotkov vseh komponent. Iz njih naj bi nato naredili nove baterijske sklope, pomemben pa je podatek, da bi takšne sklope (oziroma njihovo zmogljivost) lahko prilagajali željam in potrebam posameznih avtomobilov ter njihovih lastnikov.
Projekt, v katerem naj bi hkrati preučevali možnosti varne razgradnje sklopov naj bi trajal pet mesecev, ob koncu pa naj bi javnosti predstavili delujoč baterijski sklop na osnovi litij-ionske tehnologije. Pri HSSMI ob tem ocenjujejo, da bi uspešno izpeljan projekt utegnil spodbuditi britansko gospodarstvo k temu, da bi pokazalo še več zanimanja za reciklažo baterijskih sklopov.
Preberite še:
- Festival hitrosti v Goodwoodu bo gostil prvi avtonomni avtomobil za gorsko dirko
- Električni Jaguar E-Type bo čez dve leti tudi uradno naprodaj