Julij zgodovinski mesec za slovenski avtomobilski trg

Prodaja novih vozil je v mesecu juliju že presegla prodajo v istem obdobju lanskega leta, velike spremembe pa so se pokazale na področju prodaje v posameznih segmentih.

Julij zgodovinski mesec za slovenski avtomobilski trg (foto: Profimedia) Profimedia
10. 8. 2020

Letošnje avtomobilsko leto bo, to je že jasno, z vidika prodaje eno izmed najslabših v zadnjih desetletjih. Pravzaprav so si ob začetku leta, ko so se na Kitajskem pojavili prvi primeri koronavirusa le redki predstavljali, da bo nova bolezen industriji zadala takšen udarec in celoten sektor skorajda čez noč povsem zaustavila. A situacija se počasi izboljšuje, rezultati okrevanja pa so vidni tudi v Sloveniji.

Če smo tako še junija, šesti mesec zapored (negativna sta bila namreč tudi meseca januar in februar) spremljali negativno statistiko prodaje novih avtomobilov, pa so avtomobilski proizvajalci julija doživeli prelom. Številka novih prodanih avtomobilov je bila namreč za 471 enot višja kot v enakem obdobju lanskega leta.

Prodaja novih vozil v juliju lanskega leta je bila sicer nekoliko nižja, kot v mesecih pred tem, saj ni presegla niti 6.000 enot. Razloge za to je moč iskati v dejstvu, da so poletni meseci običajno bolj sušni, saj potrošniki svoj denar namenjajo prostemu času in počitnicam, ne pa velikim investicijam. Kljub temu pa je bilo julija letos prodanih 6.429 novih osebnih avtomobilov, kar je le 136 manj kot junija letos (in 438 manj kot junija lani).

Prav v juliju pa je postala še bolj očitna želja domačih kupcev po križancih. Prodaja slednjih je namreč po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila Trgovinske zveze Slovenije zrasla v vseh velikostnih segmentih, za kar 45,63 odstotke tudi v razredu manjših križancev, ki v Sloveniji od prejšnjega meseca velja za najpomembnejšega: s 1.366 prodanimi vozili je prehitel tudi segment majhnih avtomobilov, kamor recimo spada Renault Clio. Najvišjo rast je sicer dosegel razred električnih avtomobilov. Če je bilo julija lani prodanih le 33 tovrstnih vozil, pa je letos številka narasla za kar 290 odstotkov na 129 enot!

Doba Clia končana; prihaja doba Capturja?

Po dolgih letih pa z julijem z vrha najbolje prodajanih modelov poslovil Renault Clio. S 333 enotami se je namreč uvrstil na drugo mesto, sam vrh pa je s 446 prodanimi vozili zasedel njegov 'brat', Renault Captur. Na tretje mesto se je medtem z 208 prodanimi primerki zavihtel Peugeot 2008. Renault je bil medtem tudi edini proizvajalec, ki je v minulem mesecu prodal več kot 1.000 novih vozil. Drugi je bil Volkswagen z 932, tretja pa Škoda s 529 prodanimi avtomobili.

Razloge za dobro prodajo vozil gre sicer iskati tudi v pozitivni gospodarski klimi in pa številnih prodajnim akcijam, ki so jih v zadnjih tednih v želji po spodbujanju prodaje novih vozil pripravili avtomobilski proizvajalci. Na ta način so po besedah Petra Verčiča želeli zmanjšati zaloge vozil, s čimer s k nakupu spodbudili tudi tiste posameznike, ki bi avtomobile kupovali šele nekoliko kasneje.

Kot poudarja Verčič je zato v prihodnjih mesecih moč pričakovati upad prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lani. Sicer pa ob tem izpostavlja tudi dejstvo, da so slovenski distributerji po njegiv oceni velik del prodaje realizirali tudi na račun enodnevnih registracij oziroma izvoda vozil. Sam medtem nad situacijo ni presenečen, saj je bila ravno Slovenija ena izmed tistih držav, kjer se je meseca maja situacija (v primerjavi z ostalimi evropskimi državami) začela najhitreje obračati v pozitivno smer.

Okrevanje avtomobilskega trga pa se kaže tudi na globalni ravni. Čeprav avtomobilski proizvajalci še ne dosegajo želenih proizvodnih številk, pa se situacija v Nemčiji izboljšuje iz dneva v dan. Nemško gospodarstvo je namreč julija zabeležilo kar 8,9-odstotno rast proizvodnje in 14,9-odstotno rast izvoza – največ v zadnjih tridesetih letih.

Še bolj navdušujoč je na drugi strani rezultat, ki ga je zabeležila avtomobilska industrija. Proizvodnja novih avtomobilov se je namreč v primerjavi z julijem povečala za kar 54,7 odstotka, največje zasluge za to pa gredo velikemu povpraševanju kitajskega trga po novih vozilih. Čeprav bo do dokončne stabilizacije razmer kot kaže preteklo še nekaj časa, je torej jasno, da je okrevanje končno tu.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri