Z njo prihaja nov oblikovalski jezik, pa tudi nove rešitve v kabini. Sprva na voljo v električni podobi, kasneje tudi z bencinskimi in dizelskimi motorji
Opel je kot ena izmed sedaj štirih znamk znotraj koncerna PSA že bolj ali manj v celoti povzel koncernsko tehnologijo, platforme in vse kar pride zraven ter vsaj na prvi pogled ni opazno očem. Kljub temu pa si Nemci pri tem želijo obdržati nekaj svoje lastne identitete, kar se kaže tudi na karoseriji njihovih novih modelov. A sedaj so naredili še korak dlje.
Ime Mokka v Oplovih vrstah poznamo že nekaj let. V svoji prvotni podobi je predstavljala najmanjšega člana ponudbe križancev, ki s svojo podobo v nobenem primeru ni izstopal iz številčne množice konkurentov. Z novo podobo pa ji bo to najverjetneje brez težav uspelo, saj prinaša povsem nov oblikovalski jezik, hkrati pa je dobila povsem novo vlogo.
Mokka X je namreč kljub kompaktnim meram od predhodnice še precej – za kar 12,5 centimetrov – krajša. Kljub temu pa ima malenkost daljšo medosno razdaljo, s 350 litri skoraj enako prostoren prtljažnik, ob enem pa naj se kaj dosti ne bi spremenila niti količina prostora v sami kabini vozila.
Kako jim je pri Oplu to uspelo doseči ni nobena skrivnost. Nova Mokka je namreč v osnovi (ne pa nujno) električno gnana, sam elektromotor pa si je (tako kot platformo CMP) izposodila pri manjši sestri Corsi. 100 kilovatov moči bo tako na voljo, 50 kilovatnih ur velik baterijski sklop pa bo ponujal do 322 kilometrov avtonomije. Hitro polnjenje? Da, z močjo do 100 kilovatov, kar pomeni, da bo baterijski sklop do 80 odstotkov napolnjen v pol ure.
Videz koncepta ostaja
Omenili smo že, da Mokka prinaša nov oblikovalski jezik. Tega je že pred dvema letoma napovedal koncept Opel GT X Experimental, po katerem je Mokka povzela zunanjo podobo in ga tako popeljala tudi do serijske proizvodnje.
Nova podoba pa se nadaljuje tudi v notranjosti avtomobila, saj je Mokka prvi Opel, ki je prejel popolnoma povezan par digitalnih zaslonov Opel Pure Panel, eden namenjen infozabavnemu sistemu, drugi pa opravlja funkcijo instrumentne plošče. Posledično je armaturna plošča precej prečiščena različnih gumbov – ti skrbijo le za dostop do osnovnih funkcij sistema in pa upravljanje klimatske naprave.
Sam zaslon infozabavnega sistema bo sicer velik med sedem in deset palcev, pri čemer pa bo recimo že manjši zaslon omogočal prikaz navigacijske naprave, ki bo prikazovala tudi dejansko stanje v prometu. Prav tako bodo vsi sistemi ponujali podporo pametnim telefonom z obema najbolj razširjenima operacijskima sistemoma.
Paket asistenčnih sistemov je vozilu primerno bogat. Opel je namreč med drugim Mokki namenil aktivni radarski tempomat, LED-matrične žaromete z 14 celicami v vsakem žarometu, vozniku pa bo, a le za doplačilo, na voljo tudi 180-stopinjska panoramska kamera na zadku vozila.
Čeprav smo o Mokki govorili kot o električnem avtomobilu, pa jo bodo lahko poganjala tudi fosilna goriva. Opel bo Mokki namreč namenil tudi paleto bencinskih in dizelskih motorjev, ki bodo najverjetneje enaki kot tisti v že omenjeni Corsi. Sicer pa bodo naročila za prve primerke pričeli pobirati že ob koncu letošnjega poletja, v salonih pa se bodo prva vozila pojavila v začetku leta 2021.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji