Rezultati na tem področju so bili v prvi polovici leta slabši, kot kadarkoli v zadnjih petih letih.
Prvo jutro letošnjega julija je gorenjsko avtocesto zaznamovala huda prometna nesreča, ki je terjala življenji dveh ljudi v enem osebnem avtomobilu. Vozilo je namreč med vožnjo silovito trčilo v zaščitno ograjo, pri čemer je enega izmed potnikov vrglo na nasprotni vozni pas. Razlog? Neuporaba varnostnega pasu.
Čeprav varnostni pas velja za enega najbolj osnovnih elementov za povečevanje varnosti med vožnjo, smo v zadnjih letih lahko priča poslabšanju kulture na tem področju. Do 18. junija letos je namreč med 16 umrlimi vozniki na slovenskih cestah le deveterica (oziroma 56 odstotkov) uporabljala varnostni pas. Medtem je bil delež uporabe pri težje poškodovanih voznikih 78, med lažje pa 92 odstotkov, kar še dodatno (posredno) kaže na učinkovitost.
Preberite še: Ste tudi vi pozabili na ta pravila na avtocesti? Upoštevajte jih in vožnja bo bolj pretočna in bolj varna!
Policijske uprave po Sloveniji bodo zato v prihodnjem tednu, natančneje med četrtim in desetim julijem v po celi Sloveniji nekoliko bolj poostreno preverjali uporabo varnostnega pasu med vozniki in potniki. Gre za drugo tovrstno akcijo letos, da so nujne pa nenazadnje dokazuje tudi podatek, da so letos do 21. junija zabeležili že kar 22.376 prekrškov neuporabe varnostnega pasu.
Sedem nasvetov, kako se pravilno pripeti z varnostnim pasom so sicer pripravili tudi pri Policiji, sledijo pa si v naslednjem vrstnem redu:
1. Najprej ustrezno nastavimo vzglavnik, tako, da je njegov vrh v višini vrha glave.
2. Višino zgornje pritrditve varnostnega pasu naravnamo na svojo višino, tako, da zgornji del varnostnega pasu teče čez sredino rame.
3. Pas ne sme biti preblizu vratu, prav tako ne sme zdrsniti z rame.
4. Spodnji del pasu mora potekati preko bokov in ne preko trebuha. Previsoko nameščen spodnji del pasu in ohlapen pas lahko povzročita hude poškodbe.
5. Pripnemo se pazljivo, prepričamo se, da je zaponka pasu dobro zapeta in slišimo KLIK.
6. Preverimo, da je varnostni pas poravnan in ni zvit.
7. Pas s potegom proti zgornji pritrditveni točki pravilno naravnamo in zategnemo. S tem dosežemo, da se dobro prilega telesu in čimbolj zmanjšamo naletno težo telesa ob pas.
Na policiji ob tem opominjajo, da se je z lanskim letom na področju uporabe varnostnih pasov oziroma otroških sedežev nekoliko spremenila zakonodaja. Od avgusta lani morajo biti v otroškem sedežu nameščeni otroci, ki so višji od 140 (in ne več 150) centimetrov, oziroma lažji od 36 kilogramov.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj