Označevanje novih pnevmatik - to so vse informacije, ki vam bodo morale bit vedno na voljo

Pred dvema letoma napovedane novosti bodo z mesecem majem končno stopile v veljavo.

Označevanje novih pnevmatik - to so vse informacije, ki vam bodo morale bit vedno na voljo (foto: Continental) Continental
27. 1. 2021

Označevanje novih avtomobilskih pnevmatik je področje, ki mu zadnjih dveh letih Evropska Unija namenja precej prostora in časa. Po tem, ko so bile pred desetletjem uvedene enotne deklaracije o energetski učinkovitosti, nalepke, na katerih so jasno in vselej enako navedeni podatki o učinkovitosti, oprijemu in glasnosti pnevmatik in ter nekateri drugi podatki, pred dvema letoma pa predstavljeni nekateri dodatni ukrepi, sedaj napovedane spremembe končno tudi prihajajo.

Razlike bodo opazne že na prvi pogled, saj bo videz novih nalepk (aktualne so bile uvedene z uredbo iz leta 2009) povsem spremenjen, hkrati pa opremljen z dodatnimi informacijami. A pojdimo po vrsti: nova nalepka prinaša posodobljena grafa o oprijemu pnevmatik na mokrem cestišču in pa o kotalnem uporu.

Oznake ali bolje rečeno ocene A, B in C še naprej ostajajo enake ter rezervirane v obeh kategorijah za pnevmatike (namenjene potniškim in lahkim gospodarskim vozilom). Novosti se začnejo pri nižjih ocenah. Poslej bo namreč v uporabi tudi ocena D, ki bo namenjena pnevmatikam, doslej ocenjenih z oceno E, ocena E pa bo namenjena pnevmatikam, ki so se doslej nahajale v razredih F in G. Pnevmatik, ki ne bodo dosegle standardov za uvrstitev v razred E v Evropi po novem ne bo dovoljeno prodajati.

Z novo oznako prihajajo tudi nekatere posodobitve polja, kjer se nahaja podatek o glasnosti pnevmatik. Omenjeno polje še naprej ostaja aktualno, poleg podatka o glasnosti v decibelih pa bo vsaka pnevmatika deležna tudi ocene A, B ali C, kjer črka A pomeni, da je zunaj vozila manj hrupa, črka B pa, da je tega hrupa več. Pnevmatike z oznako C bodo v EU prepovedane. Poleg tega se bosta v omenjenem polju nahajala tudi dva nova piktograma, dve novi ikoni. Prva bo namenjena pnevmatikam, ki izpolnjujejo homologacijske standarde EU za oprijem na snegu, druga pa za oprijem na ledu, pri čemer gre za gume, ki za dodaten oprijem uporabljajo žeblje.

Informacij, ki jih bodo nove nalepke ponujale, bo tako že v osnovi precej več kot doslej, potrošniki pa bodo imeli možnost neposrednega dostopa do dodatnih podatkov o pnevmatikah. Za to bo skrbela QR koda na zgornjem desnem delu nalepke, ki bo potrošnika povezala z evropsko bazo podatkov EPREL, kjer so združene izbrane informacije o vseh izdelkih, prisotnih v Evropski Uniji in opremljenih z nalepko s podatki o energetski učinkovitosti.