Avtomobilski proizvajalci preventivno izvajajo vpoklice, največkrat zaradi nevarnih napak, včasih tudi zaradi nenavadnih ali celo smešnih dogodkov.
Vpoklic avtomobila na izredni servisni pregled proizvajalci izvajajo z namenom odprave napake v vozilu, povezane z varnostjo. Varnostna napaka je opredeljena kot težava, ki predstavlja tveganje za varnost vozila in lahko obstaja v skupini vozil istega modela.
Preberite še:
Odpoklic lahko sproži proizvajalec avtomobila, regulativni organ, kot je Evropska komisija ali nacionalni organi v državah članicah, ali celo na podlagi pritožb potrošnikov. Za obveščanje lastnikov prizadetih vozil je odgovoren proizvajalec avtomobilov za brezplačno odpravo okvare pri pooblaščenem prodajalcu ali certificiranem servisu, odvisno od vrste odpoklica.
Poleg resnih varnostnih napak, so nekateri proizvajalci nekajkrat ukrepali tudi zaradi nenavadnih ali celo smešnih dogodkov. Mazda je pred leti napovedala vpoklic 42.000 modelov Mazde6 z 2,5-litrskim motorjem, izdelanih med letoma 2010 in 2012. Do vpoklica je prišlo zaradi pajka rumenega vrečarja, ki so ga privabili ogljikovodiki v prezračevalnih ceveh in se je počutil tako domačega, da je začel graditi mreže, kar je povzročilo "negativen tlak" v rezervoarju za gorivo. Ta pritisk bi lahko povzročil počene rezervoarje ali še huje požar.
Precej resnejši je bil Ferrarijev vpoklic, ko je leta 2014 vpoklical več kot 3000 primerkov modela 458, po poročilih o okvarjenem notranjem zapahu v prtljažniku. Večina vozil ima v prtljažniku dve zapaha in pri Ferrariju 458 je bil okvarjen notranji. Kljub majhnemu prtljažniku in malo verjetnosti, da bi vanj sploh lahko prišel človek, je Ferrari izdal odpoklic in spremenil notranji zapah, da bi rešil težavo in izpolnil ameriške regulativne zahteve.
Pri Subaruju so objavili vpoklic nekaterih modelov opremljenih z daljinskim zagonom motorja in samodejnim menjalnikom. Zaskrbelo jih je, da bi okvara sistema zagona povzročila, da bi sistem naključno poslal zahtevo za zagon motorja brez pritiska na gumb. Ko se avtomobilski motor zažene na ta način, lahko deluje do 15 minut ali dokler ne zmanjka goriva.
Naslednji primer je že malo manj resen, ker gre za odtenek rdeče barve na zadnjih avtomobilskih lučeh. Pri bavarskem BMW pa so zadevo vzeli resno in leta 2018 odpoklicali serijo modela X3, ker smerokazi niso bili pravega odtenka, uradno so bili rdeči namesto jantarno oranžni.
Naslednji vpoklic pa ima že pridih smešnice. Leta 2013 je Honda vpoklicala model Odyssey, ker so napis modela postavili na napačno stran zadka. Moral bi biti nameščen na voznikovi strani vrat prtljažnika, vendar je bilo veliko nepravilno nameščenih na drugi strani. Pri Hondi so menili, da bo to vplivalo na vrednost pri nadaljnji prodaji in so se zato odločili za vpoklic.
Tragikomično izkušnjo so imeli pri Toyoti z modelom Corolla. Leta 1995 so objavili vpoklic 627.858 modelov Corolle zaradi okvarjenega senzorja zračne blazine, razlog pa je bil nekoliko bolj nenavaden. Avtomobil je imel na sredinski konzoli in če bi se pijača razlila po tem območju, bi lahko zasvetila opozorilna lučka za zračno blazino. Še huje, obstajala je nevarnost, da bi se zračna blazina nenamerno sprožila.