Med tremi najbolje prodajanimi novimi poltovornjaki v Rusiji je tudi RAM 1500, ki tja prispe preko vzporednega (sivega) uvoza.
Po podatkih agencije Autostat je bilo septembra 2025 v Rusiji prodanih 1652 novih poltovornjakov, kar je 40 odstotkov manj kot v enakem mesecu lani. Strokovnjaki agencije ugotavljajo, da prodaja novih poltovornjakov v Rusiji upada že sedem mesecev zapored.
Med znamkami poltovornjakov je vodilni kitajski JAC s prodajo 429 vozil v septembru. Medtem je kitajski Great Wall (247 vozil) padel na drugo mesto, še mesec prej pa je med znamkami zasedal vrh lestvice. Ameriška znamka RAM (202 vozil), ki v Rusiji ni uradno zastopana, se je prvič uvrstila med prve tri. Kitajski Changan (179 vozil je zasedel četrto mesto, ruski Sollers (168 vozil) pa peto. Omeniti velja, da se ruska blagovna znamka UAZ prvič ni uvrstila v prvo peterico.
Tudi na lestvici modelov poltovornjakov je prišlo do menjave na vrhu. JAC T9 je v začetku jeseni prevzel vodstvo s 327 prodanimi vozili, RAM 1500 je zasedel drugo mesto (202) avgustovska uspešnica Great Wall Power je septembra padla na tretje mesto (200).
Seveda se zatsvalja vprašanje kako so ameriški orjaki po uvedbi sankcij proti Rusiji zaradi invazije na Ukrajino prišli do ruskih kupcev. Stellantis, konglomerat avtomobilskih znamk, ki je tudi lastnik Ram Trucks, je spomladi 2022 začasno ustavil proizvodne dejavnosti svoje ruske tovarne in ves izvoz vozil v Rusijo
Ukrajinski časopis Kyiv Independent je ugotovil, da je več podjetij s sedežem v Združenih Arabskih Emiratih vozila ponovno izvozilo ruskim zasebnim podjetjem za trgovanje z avtomobili, ki jih nato slednji lahko preprodajo končnim kupcem, ki so lahko kdorkoli – vključno z ruskimi proizvajalci dronov ali rusko vojsko.
»Ta vrsta posrednega usmerjanja prek držav, kot so Združeni Arabski Emirati, je klasična taktika izogibanja sankcijam, znana kot pretovarjanje,« je za Kyiv Independent povedal Alex Bashinsky, soustanovitelj ameriškega Inštituta za usposabljanje za globalne sankcije (GSTI) in član Mednarodne delovne skupine za ruske sankcije.
Manj pogosto pa se iz ZDA ameriški poltovornjaki pred ruskimi kupci pojavijo neposredno, vendar se je prav to zgodilo z vsaj osmimi poltovornjaki Ram 1500. Podjetje Arivir Corp s sedežem v Virginiji, specializirano za izvoz vozil iz Severne Amerike in Kanade, je ruskemu podjetju Arivir Rus prodalo vsaj osem črno-sivih tovornjakov Ram 1500 TRX, proizvedenih leta 2023, glede na uhajanje ruskih carinskih podatkov, ki jih je pridobil Kyiv Indenpendent.
Ukrajinci naj bi tudi odkrili, da Rusi ameriške odprte terenske dostavnike kupujejo, da nanje vgradijo iztreliščne rampe za ruska brezpilotna letala Geran 2.

