Francoska revolucija - vojna proti terencem. In vsem, kar ima štiri (velika) kolesa ...

Parižani so se na referendumu - ki se ga je udeležilo manj kot šest odstotkov ljudi - odločili, da kar potrojijo parkirnino za športne terence in celo malce težje električne avtomobile.

Županja Pariza Anne Hidalgo je že pred časom najavila izgon večjih avtomobilov iz prestolnice. In grožnjo uresničila - na referendumu so se prebivalci odločili, da bodo kar potrojili parkirnino za šprotne terence (tudi SUV jim še rečemo s tujko), ki so težji od 1,6 tone (no, pravzaprav za vsa vozila z motorji na notranje zgorevanje in hibride), ter električna vozila, ki so težja od dveh ton. Iz ukrepa bi bili izvzeti prebivalci mesta, ki imajo parkirna dovoljenja, poslovneži, zdravstveni delavci ter invalidi, prizadelo pa bi predvsem turiste in obiskovalce.

Profimedia

Parkiranje bo 'pasje' drago

Za podražitev parkirnine za večje avtomobile s 6 na 18 evrov na uro v središču mesta, v predmestju pa s 4 na 12 evrov na uro je glasovalo skoraj 55 odstotkov udeležencev glasovanja, poročajo tuje tiskovne agencije. Referenduma se je sicer udeležilo le okoli 78.000 Parižanov oziroma borih 5,7 odstotka volilnih upravičencev, poroča STA.

Hidalgo želi vožnjo v Parizu narediti še težjo

Profimedia

Županja mesta, ki bo gostilo olimpijske igre, je lani že izgnala električne skiroje (za najem) iz mesta in pospešeno gradi kolesarske steze. Hidalgo je sicer večkrat precej populistično izjavila, da športni terenci bolj onesnažujejo okolje, zavzemajo več parkiranega prostora v mestu in so bolj nevarni v prometu. Pri čemer ni niti natančno jasno, kaj je SUV (gre za komercialno oznako), kako bodo uredbo izvajali, preverjali ... 

Na nogah so že številna združenja in avtomobilistični klubi, hkrati pa župani drugih večjih mest, ki jih ravno tako pesti preobremenjenost s prometom. V Lyonu tako že razmišljajo o podobnem ukrepu.

Preberite še

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec