Novi Peugeot 208 prihaja v Ženevo, tukaj pa so prve fotografije

25. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli

Peugeot ob tem prehiteva napovedi, saj bo električna izvedba na voljo že sredi poletja.

Peugeot je pred časom s konceptom e-Legend in predstavitvijo hibridnih modelov 3008 in 508 napovedal, da se podaja v svet elektrifikacije. Ob tem je bilo še nekoliko prej znano, da bo prvi električni Peugeot na trgu model 208, zato je povsem na mestu izjava, da gre – ob tem, da je 208 eden izmed najbolje prodajanih modelov znamke – pri vsem skupaj za največjo novost francoske znamke letos. In ta je zdaj (no, vsaj na fotografijah) ugledala luč sveta. Prava premiera pa je medtem tudi že pred vrati.

Novinec je oblikovno naredil velik korak naprej v primerjavi s predhodnikom, prav tako pa oblikovno le malo spominja na skice, ki smo jih tudi sami objavili pred časom. Novinec se namreč oblikovno tako navzven kot znotraj zelo zgleduje po lani predstavljenem paradnem konju znamke, modelu 508. Na to v največji meri nakazujejo LED-žarometi na sprednjem in zadnjem delu avtomobila, sestavljeni iz treh elementov na levi in desni, pri čemer se spredaj na vsaki strani zunanja elementa zajedata globoko v odbijač. Športen videz zunanjosti bosta zagotavljala paketa opreme GT in GT line.

i-Cockpit izdatno nadgrajen

Prav omenjena paketa bosta, kot smo že vajeni, predstavljala vrh ponudbe in bosta tako med drugim prinesla oblazinjenje iz alkantare v povezavi s posebnim tridimenzionalno tkanim blagom. Voznika bo sicer pričakalo znano delovno okolje i-Cockpit, a hkrati popolnoma drugačno v primerjavi s predhodnikom. Sredinska konzola bo namreč opremljena z za dotik občutljivim zaslonom premera do 10 palcev, digitalizirana pa bo tudi armaturna plošča.

Veliko novosti bo z novo generacijo 208 prinesel tudi na varnostnem področju, saj bo avtomobil lahko opremljen s skoraj vso najnovejšo tehnologijo: voznikom bodo tako na voljo aktiven radarski tempomat s sistemom stop & go, sistema za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu in ohranjanje vozila na sredini pasu, sistem za samodejno parkiranje, sistem za nadzor zbranosti voznika in še bi lahko naštevali. Velik del tovrstne tehnologije bo sicer pogojen z izbiro opreme vozila in pogonskega sklopa oziroma menjalnika.

Na pogonskem sklopu, konkretno na področju motorjev z notranjim zgorevanjem, večjih presenečenj ni. Vsaj na začetku bodo tako na voljo trije turbobencinski trivaljniki s prostornino 1,2 litra in 1,5-litrski dizelski štirivaljnik. Prvi bodo ponujali 75, 100 oziroma 130 'konjev' (55, 74 in 96 kilovatov), pri čemer bo najšibkejši na voljo le s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Največ izbire bo tako pri 100-'konjski' izvedbi, kjer bo na voljo šeststopenjski ročni menjalnik oziroma osemstopenjski avtomatski, medtem ko bo slednji pravzaprav edina izbira pri najmočnejši izvedbi. Dizel z močjo 100 'konjev' (74 kilovatov) bo na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Posebni dodatki, rezervirani za električno izvedbo

Kot smo že omenili, pa bo Peugeot 208 z novo generacijo prvič na voljo tudi v popolnoma električni izvedbi. Ta bo pravzaprav predstavljal vrh ponudbe z vidika moči, saj bo opremljen s 100-kilovatnim elektromotorjem, ki mu bo energijo za napajanje posredoval baterijski sklop z zmogljivostjo 50 kilovatnih ur. Skrit v dnu vozila ne bo vplival na njegovo prostornost, hkrati pa naj bi zagotavljal do 338 kilometrov avtonomije. Polniti ga bo mogoče prek klasične hišne vtičnice, električne polnilnice oziroma hitre polnilnice, pri kateri bo baterija v idealnih okoliščinah do 80 odstotkov zmogljivosti napolnjena v le 30 minutah.

Električni 208 pa bo kupcem postregel s številnimi dodatki, za katere bodo uporabniki klasičnih različic prikrajšani. Med njimi bo tako dodatni grelec kabine z močjo pet kilovatov, ki ga bo mogoče aktivirati na daljavo, tu pa so potem še Trip planner za načrtovanje poti, kjer so prikazane električne polnilnice, E-coaching oziroma asistent, ki podaja nasvete za kar najbolj učinkovito vožnjo, in še bi lahko naštevali.

Peugeot bo, kot omenjeno, novega 208 prvič predstavil na avtomobilskem salonu v Ženevi na začetku marca, konec istega meseca pa bo začel sprejemati tudi naročila zanj. Prvi primerki bodo tako na cesto zavili že ob koncu letošnjega poletja, kot vse kaže, pa bodo kupcem hkrati na voljo vse bencinsko oziroma dizelsko gnane različice, kot tudi električna izvedba.