Peugeot 3008 (2009–2016) - Drugačen od drugih

Sodobna družina je, vsaj ko se je treba odločiti za karoserijo naslednjega avtomobila, čedalje pogosteje v dvomih. Izbrati enoprostorca ali SUV-a. Cenovno dostopno kombinacijo obeh ponujajo pri Peugeotu.

Čeprav Peugeot pri hrvaških kupcih ni najpriljubljenejša znamka, so se pri Peugeotu pred 11 leti odločili, da bodo veliko novost, od katere se je pričakovalo veliko, predstavili prav v hrvaškem turističnem biseru – Dubrovniku.

Že ob mednarodnem debiju so se okrog modela 3008 kresala zelo različna mnenja. Res, da je bila večina deljenih mnenj osredotočena na videz, a 3008 je bil tudi sicer v tistem času svojevrsten posebnež. Ne pravim, da je bil poseben zaradi združitve dveh različnih avtomobilskih svetov, to so že prej naredili nekateri drugi, je pa bila ravno združitev dveh karoserijskih konceptov za to znamko nekaj povsem novega. Peugeot do takrat (in tudi danes je tako) vendarle ni veljal za proizvajalca, ki bi presegal klasična pravila avtomobilskega sveta.

Kot zapisano, mnenja glede videza tega Peugeota so bila zelo deljena. Medtem ko se je tistim, ki so nanj gledali kot na celoto, zdel precej čeden, se je tistim, ki so ocenjevali posamezne detajle in sklope karoserije in kabine, zdel nekoliko čuden. Trikotne zadnje luči z boka še nekako dopolnjujejo sicer proporcionalno zelo skladno karoserijo, gledano v zadek pač ne. Nenavadna je tudi skoraj ležeča sredinska konzola armaturne plošče, ki jo 'krasi' kombinacija trapeznih in okroglih prezračevalnih rež, enako velja za strašno resen ročaj ob levi strani sopotnikovega sedeža. Tisti, ki radi uživamo v prepihu, zamerimo tudi to, da se veliko panoramsko strešno steklo ne odpira, a v tem detajlu Peugeot še zdaleč ni edini proizvajalec avtomobilov.

Motorna ponudba zajema tisto, kar pri tej znamki predstavlja boljšo izbiro iz tega proizvodnega obdobja. Štirivaljni dizelski in bencinski motorji so v kombinaciji z ročnimi ali samodejnimi menjalniki lepo uglajeni in kultivirani pogonski sklopi. Na voljo je bila tudi hibridna različica, za katero velja, da je prvi serijski hibrid z dizelskim motorjem. Vseeno pa vam nakupa slednje zaradi značaja robotiziranega menjalnika ne bi ravno priporočal. Tudi sicer je treba na podlagi izkušenj lastnikov in podatkov serviserjev sklepati, da se je menjalniški avtomatiki, tudi pri nehibridnih različicah kljub sicer uspešni simbiozi z motorji, bolje izogniti.

Kar se tiče okvar posameznih sklopov, statistično Peugeot 3008 od tekmecev ne odstopa od povprečja, kljub temu pa servisne statistike beležijo kar nekaj standardnih pomanjkljivosti oziroma napak.

Dizelski motorji, še posebej manjši 1,6-litrski, se pogosto srečujejo z okvaro dvomasnega vztrajnika, ki ob menjavi s seboj potegne še menjavo sklopke. Ti motorji so znani tudi po težavah z injektorji vbrizga, EGR-ventili ter s turbino, se je pa slednjim mogoče do neke mere tudi izogniti z rednim pranjem oziroma čiščenjem hladilnika zraka, da ne prihaja do pregrevanja. Večji, dvolitrski dizli vključno z letnikom 2010 so bili nagnjeni k okvaram oljne črpalke, zato vsekakor priporočamo preventivno menjavo prvotne z novejšo modificirano črpalko. Bencinski motorji veljajo za zanesljive, se pa pri različici 1.6 THP pojavljajo težave z verigo. Zaradi razrahljanja prihaja do napak pri krmiljenju ventilov in hrupa.

Čeprav posamezni elementi podvozja niso nagnjeni k pogostim okvaram, je za model 3008 vseeno značilna neenakomerna obraba pnevmatik, zaradi česar je potrebna periodična nastavitev optike podvozja. Če bo na vašem 3008 prihajalo do pregrevanja zadnjih zavor, bo krivda verjetno na vaši strani, saj je to posledica zapacanosti in posledične rje.

Kar se tiče karoserije, so težave redke, če že, pa se največkrat pojavijo okrog tesnil sprednjih vrat (stebriček A) ter na tečajih spodnjega dela prtljažnih vrat. V kabini lahko računate na hitro obrabo posameznih delov, še posebej pa je k obrabi nagnjen usnjen volanski obroč. Elektronika ni brezhibna, vendar so napake takšne, da bodo bolj kot denarnica trpeli živci. Na seznam standardnih težav so lastniki pogosto umestili pogosto vklapljanje opozorilnih lučk, delovanje LED-razsvetljave, izgubo radijskega in GPS-signala ter občasno zatikanje mehanizma HUD (za projiciranje informacij na vetrobransko steklo).

Cene rabljenih 3008 se na našem trgu gibljejo od pet tisočakov navzgor, prevladujejo pa seveda različice z dizelskim motorjem. V imenu živahnosti priporočamo izbiro bencinskega turbomotorja oziroma večjega 2-litrskega HDI-ja. Kupcem rabljenega bo napore pri iskanju pravega olajšalo tudi to, da ima veliko primerkov slovensko poreklo in znano servisno zgodovino.

Primerjava cen

Primerjava cen originalnih in neoriginalnih rezervnih delov Peugeot 3008 (2009-2016)
Vrsta nadomestnega dela Originalni deli (v EUR)* Neoriginalni deli (v EUR)*
zobati jermen, veriga (grt), vodna črpalka 119,00 85,00
sklopka (grt) 450,00 240,00
prednje zavorne obloge 100,00 70,00
žaomet prednji 370,00 190,00
filter olja 23,40 10,00
filter zraka 52,90 15,00
filter goriva 54,40 30,00
filter klime 70,00 40,00
cena servisne ure 73,00 24,00
*Cene so informativne in vključujejo DDV (22 %).

Najpogostejše okvare

Vrsta okvare Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi
obraba dvomasnih vztrajnikov  1.6 HDI
neenakomerna obraba pnevmatik  vsi modeli
okvare turbin 1.6 HDI
okvare verige motorja bencinski THP

Tehnični podatki

PEUGEOT 3008 (2009–2016)

Mere (dolžina/širina/višina/teža) 4.365 mm/1.837 mm/1.639 mm/1.530–1.620 kg

Motor Gorivo/valji/prostornina cm3 Moč kW (KM)/navor Nm

1.2 THP bencin/4/1.199 96 (130)/230

1.6 16 VTI bencin/4/1.598 88 (120)/160

1.6 THP bencin/4/1.598 115 (156)/240

1.6 HDI dizel/4/1.560 81 (110/240

2.0 HDI 150 dizel/4/1.997 110 (150)/340

2.0 HDI 163 dizel/4/1.997 120 (163)/340

Priporočamo

bencinski motor 1.6 THP

dizelski motor 2.0 HDI

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja