Peugeot 406 Coupe je eden izmed zadnjih klasičnih kupejev

Ob nedavni predstavitvi Peugeotovega koncepta e-Legend se spominjamo modela 406 Coupe, enega od najprepoznavnejših modelov francoske znamke, ki pa je bil hkrati tudi zadnji plod sodelovanja med Peugeotom in Pininfarino.

Peugeot 406 Coupe je eden izmed zadnjih klasičnih kupejev (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
14. 10. 2018

Ko pogledamo številne današnje avtomobile, se zdi, da so si med seboj precej podobni in da je tista avtomobilska romantika vozil izpred desetletij kar nekako izginila. To se še posebno opazi zdaj, ko so priljubljeni športni terenci, in marsikateri avtomobilski navdušenec se rad spominja časov, ko so imeli proizvajalci nekaj več poguma pri oblikovanju štirikolesnikov.

Brez dvoma pa med zadnje avtomobile, ki so impresionirali že s svojo zunanjo podobo in ki kljub svoji starosti še vedno pritegne pozornost na cesti, spada Peugeot 406 Coupe. Avtomobil je namreč na cesto zapeljal že pred 21 leti (proizvodnjo pa so pri Peugeotu končali leta 2004), šlo pa je za zadnji primer sodelovanja francoske avtomobilske znamke s priznanim avtomobilskim studiem iz Torina, Pininfarina, in hkrati enega od najboljših.

Delo prezgodaj umrlega oblikovalskega genija

Ob pogledu na 406 Coupe se že od prihoda na trg pojavljajo ugibanja oziroma teorije o tem, od kod oblika avtomobila pravzaprav izhaja. Nekateri menijo, da gre za dizajn, ki naj bi ga Ferrari uporabil za popolnoma nov avtomobil, naslednika Dina, drugi pravijo, da naj bi bil namenjen novemu tipu avtomobila italijanske znamke Fiat. Ali kaj od tega drži, ne bomo izvedeli nikoli, saj pri Pininfarini tovrstnih govoric ne želijo ne potrditi ne zanikati.

Se je pa zato pred časom razkrila še ena skrivnost, povezana z nastankom avtomobila. Po mnenju nekaterih naj bi bil za obliko avtomobila odgovoren Pietro Camardella, med drugim avtor Ferrarijev 456, F40 in še nekaterih drugih avtomobilov, kar pa ne drži. Pred tremi leti je bilo namreč odkrito, da za obliko francoskega avtomobila stoji skorajda neznani Pininfarinin oblikovalec Davide Arcangeli. Ta se je v torinskem studiu zaposlil leta 1990, že leta 1992 pa je pri le 22 letih narisal koncept avtomobila, ki je na cesto nato zapeljal leta 1997. Kariera obetavnega oblikovalca – ne nazadnje je prav on narisal prve skice BMW-jeve serije 5 s tovarniško oznako E60, ki mu je nato končno obliko vdahnil Chris Bangle – pa se je žal končala precej prehitro. Decembra 2000 je namreč kmalu po tem, ko je izvedel, da ima levkemijo, umrl zaradi možganske kapi, star 30 let.

Ob prihodi 406 Coupeja na trg je avtomobil – tako po udobju kakor ne nazadnje tudi s ceno, ki je bila približno dvakrat višja od tiste, ki jo je bilo treba plačati za limuzinsko izvedbo – konkuriral avtomobilom, kakršna sta tudi BMW serije 3 in Mercedes-Benz CLK. Ne nazadnje je v notranjosti med drugim ponujal električni pomik sedežev proizvajalca Recaro s spominsko funkcijo, usnjeno oblazinjenje, senzor za dež, v poznejših različicah pa tudi navigacijski sistem. Pod pokrovom motorja se je skrival nabor bencinskih štiri- in šestvaljnih motorjev z močjo od 132 do 207 'konjev' (97–152 kilovatov) in en 2,2-litrski dizelski agregat z močjo 134 'konjev' (98,5 kilovata).

Klasik v nastajanju

Kljub brezčasni obliki in udobju pa 406 Coupe nikoli ni dosegel prodajnih rekordov. Med proizvodnjo je bilo namreč proizvedenih le nekaj več kot 100 tisoč vozil, nekaj pa jih je zavilo tudi v Slovenijo; šesterica izmed njih se je danes skupaj z enako veliko zasedbo iz Italije zbrala v Kopru. »Avtomobil je zanimiv zaradi všečne oblike, ki še danes ni zastarala, z razvojem, ki ga danes vidimo v dizajnu, pa tudi ne bo. Filozofija je danes namreč veliko drugačna od tiste, uporabljene pri nastanku 406 Coupeja, zato je to danes klasika, ki se splača ohraniti,« je dejal Jadran Cerkvenič, organizator srečanja, ki ima omenjeni primerek že več kot 10 let.

Malo izdelanih vozil pomeni, da je majhen tudi trg rabljenih primerkov, zato bo za nakup dobrega primerka potreben obisk tujine. Tam se cene za dobre primerke začnejo pri nekaj tisoč evrih, za najboljše med njimi pa prodajalci že zahtevajo več kot 10 tisoč evrov. A glede na to, da je težav z dobavo rezervnih delov vedno več, bo ponudba vedno manjša, cene pa bodo zagotovo šle le še navzgor.

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri