Širitev na omenjeni trg bo povezana z razvojem električnih avtomobilov, pri razvoju katerih bo Peugeotu pomagalo znanje Oplovih inženirjev, pred tem zaposlenih pri GM-u.
Dobrih dvajset let je že minilo, odkar se je francoski proizvajalec avtomobilov Peugeot odločil zapustiti trg vozil v ZDA in se osredotočiti na druge trge po svetu. Razlog za takšno odločitev je bila predvsem ta, da so v Ameriko še odločneje zakorakali japonski avtomobilski proizvajalci, ki so preusmerili pozornost kupcev nase, s čimer je Peugeotova prodaja strmo upadla. A časi se spreminjajo in Francozi se pripravljajo na nov napad, tokrat z okrepitvami.
Zgoraj omenjene načrte podjetja je na avtomobilskem kongresu, ki poteka v okviru aktualnega salona v Detroitu, predstavil Carlos Tavares, prvi mož Peugeota, ki je ob tem razkril, da bodo trg 'napadli' z električnimi avtomobili. Posledično bodo pospešeno nadaljevali z razvojem tovrstnih vozil in pogonskih sklopov, pri čemer jim bodo močno pomagali Oplovi inženirji (od poletja lansko leto je Peugeot lastnik nemškega podjetja, pred tem je bilo v lasti General Motorsa), ki so si veliko znanja nabrali pri razvoju Oplove Ampere oziroma Chevroletovega Volta.
Elektrifikacija flote do leta 2025
Povratek na ameriški trg bo potekal v treh korakih. Prvi, na katerega se podjetje že pripravlja, je ponudba javnih prevozov preko platforme Free2Move, pri čemer pa bo Peugeot uporabljal vozila drugih proizvajalcev. V drugem koraku bodo nato omenjene avtomobile nadomestili z vozili lastne proizvodnje, tretji korak pa bo izdelava lastnih vozil, pri razvoju katerih bodo v veliki meri na pomoč priskočili nekdanji delavci pri podjetju General Motors, ki bodo zagotovili ustreznost vozil za prodajo na ameriškem trgu.
Peugeot je poleg tega napovedal, da bo do leta 2025 elektrificiral celotno flotno vozil, za kar bodo namenili skupno 90 milijard dolarjev (73,3 milijarde evrov). Naslednji korak podjetja bo nato vpeljava sistema avtonomne vožnje. Do leta 2030 naj bi bilo kar 80 odstotkov avtomobilov opremljenih s sistemom za delno avtonomno vožnjo, še dodatnih 10 odstotkov avtomobilov pa naj bi bilo opremljenih s sistemom, ki bo omogočal popolnoma avtonomno vožnjo.
Jure Šujica
foto: Peugeot