Peugeot znova draži z retro konceptom, kabina pa je tista, ki bo delila mnenja

6. 1. 2023 | Jure Šujica
Deli

Še posebej sprednji del s prepoznavnimi tremi 'zobmi' na vsaki strani sicer močno spominja spominja na koncept e-Legend izpred nekaj let, vendar pa gre tokrat bolj za štirivratnega kupeja.

Peugeot je naslednji v vrsti avtomobilskih proizvajalcev, ki je sinoči pritegnil verjetno največ pozornosti na lasvegaškem salonu CES. To pa je Peugeotu (ki sicer zanika možnost vrnitve v ZDA) uspelo s pred časom napovedanim konceptom Inception. In ime je vsekakor precej primerno, saj v prevodu pomeni Izvor. Služi namreč kot napoved Peugeotove prihodnosti v času, ko bo elektrika najverjetneje postala glavni pogonski vir avtomobilov.

A tedaj očitno ne bodo (več, ali pa vsaj zgolj) križanci tisti, ki bodo med kupci priljubljeni. Inception je namreč petvratna limuzina s sprednjim delom, oblikovanim podobno kot pred leti pri odlično sprejetem konceptu e-Legend, celotna podoba, zaznamovana z ostrimi linijami, pa je precej bolj samosvoja. Mimogrede pri sprednjem delu so Peugeotovi oblikovalci sledili zgledu koncernskega partnerja, znamki Dodge in zrak skozi nekdanji prostor hladilnika usmerili prek sprednjega dela avtomobila.

Preberite še: To je napoved avtomobila, ki bo nekoč zamenjal Volkswagen Passata. Pokukajte v njegovo povsem razkrito kabino!

Dodge je omenjeno rešitev predstavil pri konceptu Charger SRT Daytona, s slednjim pa si Inception deli tudi platformo STLA Large. Ta omogoča vgradnjo 100 kilovatnih ur velike baterije, zaradi česar naj bi pet metrov dolg koncept lahko z enim polnjenjem prevozil kar 800 kilometrov. Vse to zahvaljujoč nizki porabi 12,5 kilovatne ure. Številke so seveda teoretične. Precej bolj realno se zdi, da bo avtomobil po zaslugi 500 kilovatov ali 680 'konjev' moči do 100 kilometrov na uro pospešil v manj kot treh sekundah.

A človeško pozornost vseeno najprej pritegne tisto, kar vidimo. In če to ni zanimiva zunanjost s 7,25 kvadratnega metra steklenih površin, bo za to skoraj zagotovo poskrbela kabina. V glavnem izdelana iz recikliranih poliestrskih vlaken je zaznamovana z ostrimi linijami in prinaša štiri razkošne sedeže, za katere je videti, kot da so vključeni v šasijo vozila. A ključna točka so elementi, s katerimi bo rokoval voznik.

Prvi je volanski obroč. Ta namreč ni več okrogel, ampak ima obliko pravokotnika z zaobljenimi robovi, srednji del pa je velika in na dotik občutljiva površina. Pri Peugeotu so namreč na novo zasnovali iCockpit, pred voznikom pa tako ni več klasičnega ravnega LCD zaslona, temveč zaslon, nameščen na valj in skupaj z volanskim mehanizmom (ta domnevno nima več mehanske povezave s kolesi, česar zakonodaja še ne dopušča) pritrjen na stekleno podlago. Infozabavni sistem je predstavljen na zaslonu pred sopotnikom.

Letos bodo pri Peugeotu elektrificirali vse svoje modele, čez dve leti pa bo na trgu pet povsem novih električnih avtomobilov, ki bodo imeli z aktualno generacijo le malo skupnega. Tedaj bo zanimivo videti, koliko idej koncepta Inception bo dejansko v serijskih vozilih.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj