V jutrišnji, novi števili Avto magazina si lahko med drugim preberete reportažo z druge izdaje salona IAA, ki so ga predvsem strokovna javnost in poznavalci še najbolj povezovali s Frankfurtom. Ta je dokončno potrdila, da se svet zdaj tudi v tej stroki vrti drugače. Še vedno nekaj novosti, še vedno nekaj pločevinastega blišča, ampak daleč od megalomanskih predstav iz polpretekle zgodovine.
V Münchnu sta pravzaprav potekali dve prireditvi, ki sta bili povezani le z imenom. Ena je bila na sejmišču in to je še najbliže tistemu, kar ste in smo poznali kot največji evropski avtomobilski salon (in verjetno eden največjih na svetu), ki je čase svoje največje slave doživel v Frankfurtu.
Toda tudi v tem delu gre za promocijo novih mobilnostnih rešitev, tehnologij, komponent … In tudi novih avtomobilov. V približno takšnem vrstnem redu. In drugi del tega salona IAA je potekal v mestu, v središču Münchna, z velikimi odprtimi razstavnimi prostori, dogodki, testnimi vožnjami in raznolikim dogajanjem. Med tema dvema naj bi potekala testna proga za vozila sodobnih novih čistih tehnologij, ki naj bi povezovala obe središči.
Ideja, ki jo promovira München, naj bi predstavljala salon nove dobe. Toda koncept tudi po drugi izdaji še vedno ni prepričal marsikaterega proizvajalca (pravzaprav večine), čeprav je bilo več kot očitno, da so stroške za promocijo in salonske predstavitve očitno in jasno skrčili na minimum tudi tisti, ki so se udeležili salona IAA.
In to so bili v glavnem nemški proizvajalci oziroma znamke, ki so si na domačem dvorišču pripravili svoj šov. Temu pa so se z velikim veseljem pridružili predvsem kitajski proizvajalci, ki so promocijo v centru odličnosti evropske avtomobilske industrije pograbili z obema rokama. Seveda ne le proizvajalci (zlasti električnih) avtomobilov, pač pa proizvajalci vseh vrst vozil – od električnih koles, skuterjev, triciklov, dostavnih triciklov pa vse do komponent, baterij, polnilnic, motorjev, nadzorne elektronike, optike in še kaj bi se našlo. Skoraj polovica vseh razstavljavcev je bila iz azijskega dela sveta, kar dovolj nazorno pove, kako hitro so tam pograbili novo idejo brezemisijskega pogona, in predvsem, kako uspešno so jo nadgradili.
Kdo se je le pokazal?
Praktično vsi nemški proizvajalci verjamejo v nov promocijski koncept salona, ki pa je seveda že zaradi izvedbe bolj lokalno naravnan, saj je glavnino obiskovalcev pritegnil mestni vrvež, ki je bil tudi zastonj. Sejemsko dogajanje je bilo bolj kot kdaj koli namenjeno strokovni javnosti in medijem. Na sicer zgledno urejenem in velikem razstavišču je bilo za medije in ljubitelje novosti bore malo novega in zanimivega. Vsekakor pa izjemna količina novosti, ki so jih predstavili »komponentaši«. S tega stališča dobiva sejemski del vse bolj vtis tako imenovanega sejma B2B, ki je zanimiv za res ozek krog strokovne javnosti.
Kljub temu pa je bilo vendarle videti nekaj novih modelov in konceptov. Pri koncernu Volkswagen, ki je eden največjih zagovornikov, so postavili skupen razstavni prostor za vse znamke in se predstavili z nekaterimi novostmi – Audi A6 Allroad, notranjost Q6 e-trona, VW ID.7 ter koncept novega ID. GTI, s katerim so sporočili, da GTI ostaja del genske zapuščine. Novi Passat je bil seveda osrednja novost znamke VW. Morda je še največ prahu dvignil koncept znamke Cupra, in sicer futuristično oblikovan model 4,5 metra dolgega superšportnika, ki so ga poimenovali Dark Rebel.
A o njem ni še nič znanega in povsem mogoče je, da gre samo za dvigovanje prahu. Pri Škodi nič novega – Superb še vedno čaka na predstavitev, koncept sedemsedežnika 7S je ostal rezerviran za redke oči novinarjev na predvečer dogodka.
BMW je bil malce bolj neposreden in poleg nove serije 5 ter električno gnane petice i5 predstavil še koncept Neue Klasse, model srednjega razreda, ki naj bi na trg prišel leta 2025. Stroške tega modela naj bi s šesto generacijo električnega pogona zmanjšali za polovico, hkrati pa za vsaj 25 odstotkov povečali doseg oziroma energijsko gostoto.
Renault je bil edini evropski in »nenemški« proizvajalec na salonu. Z novim Scenicom in Grand Kangoojem so seveda želeli pokazati, da so še kako v borbi. Scenic, ki je zdaj vendarle bolj križanec kot velikoprostorec, bo na trgu prihodnje leto z motorjem in pogoni, ki omogočajo 620 kilometrov dosega.
Pri Mercedes-Benzu so salonski del pripravili še zlasti varčno – na sejmišču sta bila obiskovalcem na voljo le dva modela. Zato je bil najnovejši CLA le v mestu, štirivratnega kompaktnega novinca, ki naznanja novo dobo, pa so seveda oblikovali povsem na novo, nova je tudi platforma. Obljubljajo, da bo poraba znašala okoli 12 kilovatnih ur na sto kilometrov, in tako naj bi z enim polnjenjem imel približno 750 kilometrov dometa. Pri Mercedesu so razburkali javnost tudi z napovedjo manjšega modela G, ki bo seveda električno gnan.
Opel je bila edina Stellantisova znamka na salonu. Na sejmišču so razstavili le koncept Opel Experimental, sicer pa še Astro Sports Tourer Electric in prenovljeno Corso. Experimental je sicer elegantna študija kupejevskega križanca z novim, osvetljenim logotipom Blitza, povsem brez kroma in aerodinamično dodelan, odlikujejo pa ga tudi številne rešitve za lahkogradnjo. So pa napovedali, da bodo že leta 2025 ponudili model, ki bo stal približno 25.000 evrov.
Edina ameriška znamka je bila tokrat Tesla, kar je precej nenavadno, glede na dejstvo, da se le redko udeležujejo salonov. Tokrat so – sicer skromno – predstavili prenovljeno serijo 3. No, teoretično je iz Združenih držav tudi Fisker, ki pa se je predstavil le na predvečer salona v omejenem obsegu izbrancev.
Ofenziva iz Azije
Kitajski proizvajalci so še najbolj resno in tradicionalno, v teh razmerah skoraj velikopotezno vzeli vlogo salona. BYD je kot eden največjih premierno pokazal Evropi model limuzine srednjega razreda Seal in kompaktnega SUV Seal U. Za prednost jemljejo tudi dejstvo, da se je pod oblikovanje obeh podpisal Wolfgang Eggert, ki je izkušnje nabiral pri številnih evropskih znamkah.
Leapmotor je malce manjša in manj znana znamka, ki jo v domovini povezujejo s tehnologijo Volkswagna in koncerna Stellantis. Njihov model C10 je SUV srednjega razreda z baterijskim električnim pogonom, zadnjim in 4WD-pogonom ter motorji s 170 in 250 kilovati.
Nedvomno je bil eden zanimivejših modelov velikoprostorec Denza D9 (znamko sta ustanovila BYD in Mercedes-Benz), ki je lahko BEV (z baterijo 103 kWh) ali pa priključni hibrid. V skoraj pozabljen segment velikoprostorcev gre šteti tudi Dongfengovo znamko Forthing, ki se je predstavila z modelom U-Tour V9 – po velikosti kakor D9. V9 bo sicer na voljo kot BEV ali PHEV v kombinaciji z 1,5-litrskim turbomotorjem.
Tudi MG je kot najbolje prodajana kitajska znamka na stari celini pristavila svoj piskrček. Atraktivni električno gnani roadster Cyberster s škarjastimi dvižnimi vrati, ki sicer ni več popolna novost, je privlačil prenekatere poglede na salonu. Menda naj bi bil v salonih že prihodnje leto.
Tu je še kitajski novoustanovljeni Xpeng, ki ga delno financira tudi Volkswagen. Znamka bo začela prodajo svojih modelov G6, vozil SUV srednjega razreda, in tudi nekaj večjih G9 in P7. Tudi Seres je zanimiva znamka, ki je pokazala nekaj svojih modelov. Morda predvsem zato, ker gre za avtomobilski del koncerna Huawei z razvojnim centrom v Kaliforniji, ki ga bolj poznamo kot proizvajalca zabavne elektronike (telefonija).
Pri Seresu je bil v ospredju seveda SUV srednjega razreda Seres 5 z zadnjim ali 4WD-pogonom, baterijo (LFP ali litijevo s poltrdimi prevodniki) zmogljivosti 80 ali 90 kilovatnih ur in dosegom 530 kilometrov (po WLTP). Večji model je razred večji SUV Seres 7 s šestimi sedeži in eno- ali dvomotornim pogonom.
Preberite še: Tradicionalna španska znamka vendarle ostaja. Še kar nekaj časa ...
BONUS VIDEO: Najini avtomobili, naivne napake in (nespametni) finančni nasveti!