Razmišljanje Matjaža Korošaka: Kaj nas na cestah čaka poleti?

Razmišljanje Matjaža Korošaka: Kaj nas na cestah čaka poleti? (foto: Matjaž Gregorič)
Matjaž Gregorič

"Nič. Spet bomo stali. Prelistajte raje revijo, preberite kakšno dobro vozniško zgodbo, ustavite se pri katerem izmed poglobljenih testov, zanimivi zgodovini ... Vse to je že pred vami, to lahko ponudimo. Praznih in pretočnih avtocest pač ne."

Ko boste brali tole revijo, bodo temperature končno spet podobne poletnim in marsikdo bo z mislimi že na (zasluženem) dopustu. Marsikdo pa bo lahko revijo bral kar na poti ... Ne med vožnjo, razumljivo. Te ravni avtonomne vožnje še zlepa ne bomo dosegli.

Nemara kje na poti v stoječi koloni, ki bodo letošnje poletje krojile naš mobilnostni vsakdan – o tem ni dvoma. Bolj kot so ga pred leti. Promet namreč spet narašča, tovorni promet še bolj in od Šentilja pa do Kopra ali od Karavank do hrvaške meje je za osebna vozila na voljo le še – en sam samcat vozni pas, ki si ga delijo hitri in počasni, utrujeni in zagreti, suvereni vozniki in preplašeni začetniki.

Avto magazin

Seveda gre del tega tudi na račun vzdrževanja avtocestnega omrežja, ki ga naši vrli načrtovalci pač bolj ali manj vedno načrtujejo v toplih poletnih mesecih, a tudi brez tega je prepustnost za tolikšno količino prometa preprosto preslabotna. In tako stojite in stojimo v kolonah, čakamo, bentimo, se čudimo, obupujemo ...

Na koncu pa se, če želimo preživeti, pač vdamo v usodo.

Milijoni evrov letijo v nebo, država in delodajalci s takšnim postajanjem izgubljajo ure in ure, načrtovane gradnje dodatnih pasov na avtocestnem križu pa ni in ni. Umestitev v prostor, ocena vpliva na okolje, obremenitev s hrupom ... Vse to je jasno.

A dajmo se že enkrat vprašati – je vse to, kar se dogaja na cestah, res potrebno? Državna birokracija zavira gradnjo tretjega pasu do onemoglosti, škoda zaradi obotavljanja in stopicanja na mestu bo nedvomno večkrat presegla »škodo« odločnih, a premišljenih ukrepov. Tako pa se ne dogaja nič. Neki minister je glasno obljubljal začetek gradnje že za leto 2022, zdaj je to prestavljeno za – nedoločen čas. Pa bo kdo zaradi te šlamastike in prometnega kolapsa odgovarjal? Seveda ne, zakaj le.

No, vsem tistim, ki iščejo dlako v jajcu, bi zaukazal, naj se zjutraj en teden vozijo iz Maribora ali Celja v Ljubljano ali pa morda iz Kopra proti Ljubljani. Me prav zanima, kako bi potem razmišljali, ko bi videli, koliko deset in deset tisoč ljudi dnevno ostaja, stoji in obupuje na cesti. Zdaj se bodo temu kaosu pridružili še (utrujeni) turisti, avtodomi, prikoličarji ... Enkrat bo resno počilo. In potem?

Nič. Spet bomo stali. Prelistajte raje revijo, preberite kakšno dobro vozniško zgodbo, ustavite se pri katerem izmed poglobljenih testov, zanimivi zgodovini ... Vse to je že pred vami, to lahko ponudimo. Praznih in pretočnih avtocest pač ne.

Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: Kam izginjajo majhni avtomobili, kako je s polnjenjem električnih avtomobilov pri sosedih. Testi: Mercedes-Benz GLC, Škoda Enyaq RS Coupe ...

V aktualni številki revije Avto magazin pa smo preizkusili tudi prenovljenega Mercedesa GLC. Oglejte si njegov video test:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja