Platno, dobrodošlo nazaj (Premiera)

BMW serije 4 po več kot desetletju znova dobiva nazaj platneno streho. Na voljo le samodejni menjalnik.

Platno, dobrodošlo nazaj (Premiera) (foto: BMW) BMW
30. 9. 2020

Da je trdim streham dokončno odklenkalo je jasno že lep čas. Trend, ki ga je vpeljal Mercedes-Benz SLK in se je nato v praksi obdržal kar debeli dve desetletji, prav BMW pa je bil, po tem, ko je Mercedes upokojil svoj revolucionarni dvosed, zadnji avtomobilski proizvajalec, ki je rešitev enega svojih največjih konkurentov obdržal vse do zadnjega. S prihodom nove generacije serije 4 kabriolet pa se trda streha poslavlja tudi iz flote njihovih vozil.

Bavarci tako z današnjim dnem predstavljajo še brezstrešno različico serije 4, navkljub temu, da bo v prvi vrsti namenjen uživanju, pa bo, kot je tradicija vozil znamke BMW, prežet s športnim duhom. Nenazadnje bodo vse različice opremljene s paketom M Sport, ki pa ga bo nato mogoče še nadgraditi oziroma prilagoditi svojim željam – tudi s paketom M Sport Pro Edition.

Navkljub šprtnemu karakterju pa v ponudbi za razliko od prejšnje generacije vsaj zaenkrat ne bo na voljo M4. Ponudba se bo tako na vrhu cenovne lestvice ustavila 'le' pri različici M440i xDrive, ki pa bo pod motornim pokrovom še vedno skrival bogato mero motorne moči – 374 'konjev' oziroma 275 kilovatov. Sicer pa bo v ponudbi kar šest različnih pogonskih sklopov, trije bencinski in trije dizelski, pri čemer bo najmočnejši izmed slednjih prav tako nosil številko 440(d).

Do 40 odstotkov manj teže

Odsotnost trde strehe kupeja so pri BMW-ju rešili s pomočjo aluminijastih ojačitev, aluminijaste plošče pod spodnjim delom vozila, in pa ojačitvami z visoko torzijsko trdnostjo v ragovih, s čimer so preprečili zvijanje karoserije vozila. Ta je tako pet odstotkov bolj trdna kot pri predhodniku. Sama streha je sicer 40 odstotkov lažja kot pri predhodniku, odpreti in zapreti pa jo je s pomočjo elektrike mogoče v 18 sekundah pri hitrosti 50 kilometrov na uro.

Sicer pa je serija 4 kabriolet – tako kot kupe – prejela infozabavni sistem s hišnim operacijskim sistemom sedme generacije. Ta bo dostopen preko 12,3-palčnega zaslona, omogočal pa bo BMW-jevega digitalnega asistenta, informacije o stanju na cesti v realnem času, 24-urno povezavo s servisnimi storitvami in še bi lahko naštevali.

Prvi primerki vozil bodo na trg zapeljali v začetku pomladi, pri čemer pa bo ponudba predvidoma omejena na dva bencinska in en dizelski motor, medtem, ko naj bi preostali pognski agregati postali dobavljivi tekom leta 2021.