Zemeljski plin kot gorivo prihodnosti v Sloveniji? Cene bi se lahko vsaj razpolovile!

25. 2. 2021 | Jure Šujica
Deli

Gre še za enega v vrsti ukrepov za zmanjševanje izpustov CO2 in drugih plinov.

Ko je govora o alternativnih pogonskih gorivih za avtomobile večina voznikov najpogosteje pomisli na elektriko. Seveda pa med alternativna goriva, ki zaradi manjše količine izpustov CO2 in saj kot katerakoli druga vrsta fosilnih goriv predstavljajo manjšo obremenitev za okolje, uvrščamo tudi zemeljski plin, alternativo, ki je pravzaprav na trgu prisotna že desetletja, a nikoli ni bila pretirano razširjena. Se nam sedaj obetajo spremembe?

Vlada je namreč včeraj po poročanju Slovenske tiskovne agencije obravnavala predlog novele zakona, s katerim predlaga, da bi se za zemeljski plin, ki je namenjen pogonu vozil uvedlo oprostitev plačila trošarine. Ta se sicer vztrajno dviguje in se je že približala 40 centom za liter, kar pomeni, da bi se cena omenjenega pogonskega sredstva ob predpostavki, da se trenutna cena do okrog 80 centov na liter, vsaj razpolovila.

Končno uporaben?

»V Sloveniji bi s tem omogočili konkurenčnejše cene zemeljskega plina za pogon glede na cene in raven obdavčitve v sosednih državah s čimer se v Sloveniji spodbuja povpraševanje ter s tem ohranitev prodajnih mest zemeljskega plina za pogon ter doseganje zavez Slovenije po uporabi alternativnih goriv v prometu,« so za STA sporočili na Vladi, kjer sporočajo, da bi z omenjenim ukrepom lahko spodbudili uporabo zemeljskega plina v prometu.

Omenjeni ukrep sicer ne bo veljal za nedoločen čas, saj naj bi trošarine na zemeljski povrnjene s koncem leta 2025. Sicer pa Slovenija ni prva država, ki bi oziroma je ukinila trošarine na zemeljski plin. To so pred časom že uvedli v Nemčiji, kjer sedaj uvajajo prehod na sintetični zemeljski plin.

Vsekakor pa bi ukinitev – pa čeprav kratkotrajna – lahko spodbudila proizvajalce kot so Volkswagen, Hyundai, Renault (Dacia) in drugi, ki avtomobile s pogonom na plin že imajo v ponudbi da jih začnejo še nekoliko glasneje oglaševati. Posledično bi to lahko vodilo k večjemu zanimanju kupcev za tovrstna vozila, s tem pa tudi večji interes vlagateljev v postavitev novih črpalk za plin, začaran krog, ki je preprečeval večjo razširjenost vozil s pogonom na zemeljski plin pa bi bil naposled prekinjen.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja