Sejem je bil – a ne preveč živ

7. 6. 2023
Deli

V Celju so po obdobju epidemije ponovno organizirali strokovna sejma Gospodarska vozila in logistika ter Avto in vzdrževanje, ki sta – prostorsko in vsebinsko skrčena – samo še bleda senca nekdaj dobro organizirane in množično obiskane prireditve.

Na Celjskem sejmu so letos po obdobju, ko je razsajal koronavirus, ponovno gostili strokovna sejma Gospodarska vozila in logistika ter Avto in vzdrževanje. Na skrčenih sejemskih površinah se je po navedbah organizatorjev predstavilo 105 neposrednih razstavljavcev iz Avstrije, Hrvaške, Italije, Nemčije, Poljske in Slovenije, ki so zastopali 300 blagovnih znamk.

Sejem Gospodarska vozila je bil namenjen predstavitvi ponudbe lahkih, srednjih in težkih gospodarskih vozil, kjer je bila prisotna glavnina znamk tovornjakov in avtobusov, precej skromno pa so bila zastopana dostavna vozila, med katerimi so se predstavile samo tri znamke, neposredno pa le ena (Ford). Sejem Avto in vzdrževanje je bil namenjen predvsem tistim, ki se s tem poklicno ukvarjajo ali jih kako drugače zanimajo novosti s področja avtoservisne dejavnosti in avtomobilizma, a tudi tu ob skromni ponudbi ni bilo veliko obiskovalcev.

Glavna težava celjskih strokovnih sejmov je prav majhno število obiskovalcev (organizatorji ne navajajo niti pričakovanega niti dejanskega števila), kar pa je predvsem posledica preživetosti zasnove »vse na enem mestu« in pretežno statične vsebine.

Žrtve tega niso samo domači (strokovni) sejmi, ampak tudi ugledne mednarodne avtomobilske razstave (Ženeva, Frankfurt), ki so v času pandemije dokončno izgubile smisel. Ne nazadnje so bili primorani spremeniti zasnovo tudi organizatorji najpomembnejše razstave gospodarskih vozil IAA Nutzfahrzeuge v Hannovru.

Celjska strokovna sejma sta postregla z razmeroma pestrim spremljajočim programom, med drugim s strokovnim posvetom o problematiki nedelovanja sistema izrabljenih vozil ter varnosti tovornega in potniškega prometa na slovenskih avtocestah. Zanimivo je bilo tudi tradicionalno srečanje šoferk, ki so opravile spretnostno vožnjo med ovirami.

Celjskim sejmarjem je za otvoritev sejma uspelo pridobiti ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek, ki jim je čestitala za organizacijo. In pravzaprav si čestitke res zaslužijo – predvsem za pogum, da so se sploh lotili organizacije prireditve, ki je doživela že precej boljše čase in naj bi jo ponovno pripravili čez dve leti.

Vsekakor pa bi bil sejem, ki bi ob strokovnosti premogel širšo ponudbo, večje število razstavljavcev in več interaktivnih vsebin, uspešnejši po številu obiskovalcev, bolj dovzeten za pozornost medijev in posledično seveda tudi bolj prepoznaven.

Preberite še: Zakaj imajo električna vozila (praviloma) pogon zadaj? Odgovor vam zaupamo mi .…

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol