Po 22 letih je padel nov hitrostni rekord - v vožnji vzvratno!

7. 11. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Kaj mislite, kdo ga je podrl?

Leta 2001 se je Britanec Darren Manning s Caterhamom 7 Firebladom peljal 165,08 km/h. Se ne sliši veliko? Kaj pa če vam povem, da se je peljal vzvratno? S tem je postavil Guinnessov rekord, ki je veljal vse do danes.

A rekord je končno padel! Mejnik pa je premaknil nihče drug kot Rimac s svojo Nevero, ki je doslej podrl že vse mogoče hitrostne in časovne rekorde. Testni voznik Goran Drdnak se je namreč vzvratno s tem hiperavtomobilom na električni pogon peljal kar 275,74 km/h! Rekord je po svoje hrvaško - slovenski projekt, za merjenje rekordnega poskusa so namreč poskrbeli pri trboveljskem podjetju Dewesoft.

Drdnak je slikovito opisal občutke med vožnjo: "Na stezi sem se moral nekaj časa privajati. Vozil sem v obratno smer in opazoval, kako okolica pred menoj vse hitreje izginja v daljavo. Občutek pri pospešku, ko mi je vrat povleklo naprej, pa je skoraj enak občutku pri močnem zaviranju. Z volanom sem moral delati res nežno, da ne bi vznemiril ravnotežja. Smer in točko zaviranja sem iskal v vzvratnem ogledalu, vmes pa moral spremljati še hitrost. A čeprav je bila današnja vožnja povsem v nasprotju s tem, za kar je bil ta avtomobil zasnovan, je Nevera enostavno pometla še z enim rekordom."

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede
Rimac

Pri Rimcu omenjajo, da se je vse skupaj začelo s šalo, ko so se med razvojem avtomobila pogovarjali, da bi bil bržkone tudi najhitrejši avtomobil na svetu v vožnji vzvratno. Rimčev razvojni inženir Matija Renić je dodal: "Avto s svojo aerodinamiko, hlajenjem in stabilnostjo seveda ni namenjen vožnji vzvratno. A začeli smo se pogovarjati, kako zabavno bi bilo vseeno poskusiti. Simulacije so pokazale, da bi lahko dosegli prek 240 km/h, a nismo zares vedeli, kako se bo avto obnašal."

Rimac

Nevera s svojimi 1408 kW moči in 2360 Nm navora v pravi smeri doseže kar 412 km/h. Z njo so podrli že kup rekordov - med drugim pri pospeševanju naravnost. Do stotice se izstreli v 1,74 sekunde, 400 km/h pa doseže v manj kot pol minute (29,93 sekunde). Nov rekord so med serijskimi vozili z električnim pogonom letos postavili v Goodwoodu (49,32 sekunde) in - za kar 20 sekund - na Nürburgringu (7:05,298 minut).

Preberite tudi: Mate Rimac išče nove delavce, a takšnega odziva ni pričakoval

Še zanimivost - Rimac je rekord za najhitrejše električno vozilo podrl že leta 2012 s predelavo BMW M3 E30 (e-M3). Skupaj si lasti kar pet Guinnessovih svetovnih rekordov.

 

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec