Po slovesu od Evrope že tri leta z novim partnerjem

9. 1. 2023 | Matjaž Gregorič

Mazda je svoj odprti terenski dostavnik BT-50 iz Fordove osnove preselila k japonskemu Isuzuju, na staro celino ga ne bo več.

Čeprav je bil Mazdin pick-up BT-50 na evropskih trgih razmeroma uspešen, so pri japonskem avtomobilskem proizvajalcu leta 2006 sprejeli odločitev, da bodo v tem razredu tekmovali v drugih delih avtomobilskega sveta. Vozilo je takrat nastajalo na osnovi Fordovega Rangerja, z novo generacijo pa so pri Mazdi privolili v novo zaroko.

Za novo partnerstvo se je ponudil japonski Isuzu in Mazda BT-50 je bila prvič v devetih letih povsem nova, tokrat na osnovi modela Isuzu D-Max. Takšno sodelovanje pri avtomobilih, ki ne spadajo v najbolj množične razrede, ni nič nenavadnega, saj si proizvajalci s tem razdelijo razvojne in proizvodne stroške.

Od leta 2006 BT-50 prodajajo predvsem v Avstraliji, Aziji, Srednji in Južni Ameriki, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. Zdaj tri leta star model BT-50 že odraža Mazdin oblikovalski navdih motiva Kodo, pod motornim pokrovom pa se vrti 3,0-litrski štirivaljni turbodizelski motor s 140 kilovati (190 KM) pri 3600 in 450 Nm navora pri 1600 vrtljajih, katerega moč se na zadnji ali na vsa kolesa prenaša s pomočjo šeststopenjskega samodejnega menjalnika.

Atrakcija pri Šibeniku: nepričakovana obiskovalka ovce varuje bolje kot pes

Za modelno leto 2023 so pri Mazdi nekoliko okrepili videz svojega poltovornjaka. Zunanje spremembe se pojavljajo predvsem na sprednjem delu, kjer se blešči nov odbijač s sijočim videzom in izboljšano aerodinamiko. Daljši je tudi seznam serijske opreme, ki vključuje dvopodročno klimatsko napravo in satelitsko navigacijo, povezljivost, vzvratno kamero in brezkontaktni ključ.