Po Yarisu enaka 'usoda' doletela tudi Corollo

Pri Toyoti so jo 'uporabili' tudi za predstavitev povsem novega pogonskega sklopa.

Po Yarisu enaka 'usoda' doletela tudi Corollo (foto: Toyota) Toyota
2. 12. 2021

Corolla je najbolje prodajan avtomobil vseh časov in to je status, na katerega so lahko pri Toyoti upravičeno ponosi. A s tako uveljavljenim imenom mora znamka bržkone ravnati izredno previdno, vsako novo generacijo pa temeljito premisliti. Vseeno pa se v trenutni situaciji zdi uporaba imena Corolla za novega križanca – tako kot so to storili z izredno priljubljenim Yarisom – poteza, ki ni terjala prav veliko razmišljanja.

A razen imena Corolla Cross s klasično Corollo nima prav veliko skupnega. Na pogled je namreč precej bolj podobna sveži b4ZX, opazno spremembo pa razkriva primerjava dolžine obeh avtomobilov. Corolla Cross je namreč z dolžino 4,46 metra za 8,5 centimetra daljša, s čimer se uvršča nekje v zlato sredino segmenta C.

A če je klasična Corolla globalno zasnovan avtomobil, je križanec Cross, zasnovan na platformi GA-C, v ponudbi pa se uvršča med modela CH-R in Rav4. Pri Toyoti ob tem poudarjajo, da bo na 2,64 metra medosne razdalje ponujal 'dovolj' prostora v obeh sedežnih vrstah, tako v predelu glave kot nog, hkrati pa naj bi bilo v prtljažniku, katerega prostornina ostaja neznana, ob podrtih sedežih dovolj prostora tudi za prevoz koles.

Štirikolesni pogon le ob elektriki

Posebnost novega Toyotinega križanca je v pogonu. Corolla Cross bo namreč opremljena s povsem novo, peto generacijo hibridnega sistema, pogon pa bo lahko speljan na dve ali vsa štiri kolesa. V prvem primeru bo vozniku na voljo kombinacija dvolitrskega bencinskega in elektromotorja s sistemsko močjo 146 kilovatov ali 197 'konjev'. V primeru štirikolesnega pogona bo na zadnji osi dodan še en elektromotor z močjo 30,6 kilovatov, ki se bo vključil ob slabem oprijemu sprednjih koles.

Kabina večjih presenečenj ne prinaša, res pa je, da so pri Toyoti predstavili nekoliko posodobljen infozabavni sistem. Ta bo namreč dostopen preko 10,5-palčnega zaslona, ki bo v celoti občutljiv na dotik, posodobitve in podatki navigacijske naprave pa se bodo stalno posodabljali iz oblaka. Zaslon instrumentne plošče bo meril 12,3 palce.Na področju varnosti sta največji novosti sistem za pomoč pri vključevanju na avtocesto in pa sistem za preprečevanje naleta.

Kolikšen delež tržne pogače bo Corolla Cross odvzela 'klasični sestri je težko napovedati, pričakovati pa je, da bosta skupaj še bolj uspešni, kot je bila Corolla doslej. Prva vozila bodo sicer kupcem na voljo jeseni prihodnje leto.