Podeljene so nagrade Best cars: Volkswagnu tri, Volvu dve

13. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli

Vzporedna raziskava je pokazala, da Slovenci sledimo evropskim trendom v odnosu do križancev in elektrificiranih avtomobilov.

Izbor Best cars je znova dal 11 novih zmagovalcev. Tako kot vsako leto v februarju smo tudi danes, že devetnajstič, v ljubljanski Kristalni palači in ob podpori Centra mobilnosti Špan z Brezovice razglasili dobitnike nagrad Best cars in tako kot vsako leto do zdaj smo tudi danes podelili nagrade za najboljša tri mesta v treh kategorijah. Ob tem je treba omeniti, da še nikoli do zdaj rezultati pri vrhu nekaterih kategorij še nikoli niso bili tako tesni kot letos.

Tako kot vsako leto ste tudi letos glasove za avtomobile podelili bralci in bralke spletne strani Avto magazin. Skupno ste oddali 2.004 glasove, večinoma pa so bili med glasovalci moški, ženske populacije je bilo namreč le 15 odstotkov. Zanimivo je tudi, da je povprečna starost glasovalcev znašala 44 let, kar je dve leti manj kot lani, polovica sodelujočih pa je bila stara med 30 in 50 let, ki v enem letu v povprečju prevozijo približno 25.000 kilometrov.

Nagrajenci

Razred mestnih avtomobilov: kot rečeno, se je v številnih avtomobilskih razredih za vrh bil hud boj in eden izmed takih je bil prav razred najmanjših avtomobilov, saj je imel zmagovalec pred obema drugouvrščenima zgolj 0,3 odstotka prednost:

  1. Abarth 595/695
  2. Toyota Aygo, Volkswagen UP (enako število točk)

Razred manjših avtomobilov: V omenjenem razredu večjih presenečenj ni bilo, vrh pa je znova v znamenju nemških znamk:

  1. Volkswagen Polo
  2. Audi A1
  3. Toyota Yaris

Spodnji srednji razred: Tako kot v razredu 'minijev' je tudi v tako imenovanem segmentu C za vrh potekal hud boj do zadnjega glasu, prvo mesto pa sta si na koncu prvič do zdaj razdelila kar dva avtomobila:

  1. Ford Focus/Mercedes-Benz razred A (enako število točk)
  2. Renault Megane

Zgornji srednji razred: V razredu, kjer bi na vrhu pričakovali vsaj eno vozilo nemškega porekla, je prišlo do največjega presenečenja, predvsem na prvem mestu, ki je letos romalo v roke italijanske znamke Alfa Romeo:

  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Škoda Superb
  3. Volvo S60

Višji rang: Tako kot v razredu pod njim je tudi v kategoriji vozil višjega razreda prišlo do nekaterih presenečenj. Prvič se je namreč med najboljšo trojico uvrstil avtomobil katerekoli korejske znamke, v tem primeru Kie:

  1. Volvo S90/V90
  2. Audi A6
  3. Kia Stinger

Luksuzni razred: če smo v zgornjem in srednjem razredu naleteli na nekaj presenečenj, pa prostora zanje med najdražjimi limuzinami ni bilo. Najvišja mesta so si namreč razdelili predstavniki nemške trojice, pri čemer je z naskokom slavil Audi A8:

  1. Audi A8
  2. Mercedes-Benz razred S
  3. BMW serije 7

Športni avtomobili: Med najboljšo trojico se je ob dva stara znanca vrinil novinec (ali povratnik) na trgu, BMW serije 8.

  1. Porsche 911
  2. BMW serije 8
  3. Ford Mustang

Kabrioleti: Tako kot med športnimi avtomobili sta se tudi v razredu kabrioletov med najboljšo trojico uvrstila Porsche 911 in Ford Mustang. A zmaga še enkrat več (že tradicionalno) roma v roke japonskega avtomobilskega proizvajalca Mazda:

  1. Mazda MX-5
  2. Ford Mustang
  3. Porsche 911

Razred manjših križancev: V segmentu, ki je iz leta v leto vedno bolj konkurenčen, lahko vsako leto spremljamo številne novosti, temu primerno pa se menjajo tudi igralci na vrhu. Letos je nagrado sicer osvojil popoln novinec na trgu, Volvo XC40:

  1. Volvo XC40
  2. Volkswagen T-Roc
  3. Audi Q3

Razred večjih križancev: Med večjimi športnimi terenci se je letos kot največja novost na trgu pojavila že tretja generacija Volkswagnovega Touarega, ki je skorajda pričakovano osvojil prvo mesto v konkurenci:

  1. Volkswagen Touareg
  2. Alfa Romeo Stelvio
  3. Volvo XC60

Razred limuzinskih kombijev: Znova, tako kot v razredu prestižnih limuzin v znamenju nemških avtomobilskih znamk, le da sta tu med najboljšo trojico kar dve mesti pripadli vozilom znamke Volkswagen:

  1. Volkswagen Multivan
  2. Mercedes-Benz razred V
  3. Volkswagen Touran

Kupci vedno bolj zahtevni

Tako kot vsako leto pa smo bralcem tudi letos postavili nekaj vprašanj, povezanih z avtomobilskimi znamkami, med drugim v povezavi z njihovo kakovostjo oziroma zanesljivostjo njihovih vozil. Ta namreč še vedno pada in tako na trgu ni več znamke, ki bi jo več kot 30 odstotkov bralcev označilo za zanesljivo. Še najbolje se je na tem mestu izkazala Toyota, ki je zasedla prvo mesto, nekoliko več zaupanja bralcev pa po novem uživa Volvo, ki se je sicer uvrstil tik za njo. Nekoliko drugačni so medtem rezultati v segmentu 'kvaliteta izdelave', kjer prva štiri mesta zasedajo Audi, Mercedes-Benz, BMW in Volkswagen, pri čemer je BMW letos s prvega padel na tretje mesto.

Na področju varnosti letos večjih odstopanj ni opaziti, s skoraj enakim rezultatom kot lani vrh zasedata Volvo in Mercedes-Benz, nekoliko slabše pa so se odrezali Audi, Volkswagen in BMW. Podoben trend nihanja oziroma odsotnosti le tega v primerjavi z letom 2017 smo opazili tudi v kategorijah naprednih tehnologij in prijaznosti do okolja.

Prav pri znamki BMW je sicer moč opaziti izgubo točk tudi v ostalih kategorijah to je pri vrednosti glede na ceno, ohranjanju vrednosti videzu, kjer je znamka izgubila prvo mesto, na področju uspehov na dirkališču in na področju oglaševanja, kjer so prav tako iz prvega padli na drugo mesto.

Sicer pa slovenski vozniki (med glasovalci je bil le en odstotek takih, ki vozniškega izpita nimajo) sledijo trendom v svetu. Opaziti je namreč velik upad zanimanja za dizelske avtomobile, saj le še 20 odstotkov tistih, ki nameravajo kupiti nov avtomobil, dejalo, da bodo kupili vozilo z dizelskim motorjem. Na drugi strani prevladuje zanimanje za bencinske, vse več pa je zanimanja za elektrificirane avtomobile; 20 odstotkov bodočih kupcev razmišlja o nakupu hibrida, raste pa tudi zanimanje za električne avtomobile in pa križance, saj bi se za njihov nakup odločila slaba tretjina vseh kupcev novih avtomobilov.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del