Po nedavni začasni ukinitvi avtocestne policije smo dobili nekaj pojasnil o dogodkih zadnjih dni.
Pred kratkim je v Sloveniji odjeknila novica, da bodo začasno ukinjene kar tri policijske postaje Specialne enote avtocestne policije. Gre za ukrep, s katerim se bo znova bistveno zmanjšal nadzor nad prekrškarji na avtocestah in to ravno v času, ko prometna varnost na avtocestah močno upada. Če je lani v prvem poletju na avtocestah umrlo pet ljudi (v celem letu 17), pa je zgolj do konca julija na naših avtocestah življenje izgubilo kar 13 ljudi. Hkrati je precej več tudi poškodovanih. Hkrati je so obravnavali precej več prekrškarjev.
Ponoven zagon enot bi bil zatorej nujen, a očitno do tega ne bo prišlo prav kmalu. Kot so nam odgovorili na policiji, je bila odločitev o ustanovitvi avtocestne policije preuranjena. Policijske enote so bile namreč že dosedaj podhranjene, s prestrukturiranjem nekaterih pripadnikov v novoustanovljene enote pa je ta primankljaj - razen v Ljubljani - postal še precej bolj očiten. Kot pojasnjuje tiskovna predstavnica policije, Maja Alešič Ciperle, so bile namreč tako policijske postaje še pred ustanovitvijo novih enot v povprečju zgolj 60-odstotno zapolnjene.
Preberite še: Notranja revizija na upravi avtocestne policije pokazala na sume kaznivih dejanj in hude pomanjkljivosti
Ta delež je bil z ustanovitvijo novih specialnih enot posledično še precej zmanjšan. Gre torej za težave, na katere je stroka opozarjala še pred ustanovitvijo novih enot avtocestne policije, a so naleteli na gluha ušesa. Ob tem dodajajo, da so v preteklosti primankljaj nekako pokrivali s pomočjo območnih policijskih postaj, a to zaradi pomanjkanja kadra tudi na teh enotah ne bo več mogoče.
Čeprav se tri Specialne enote avtocestne policije začasno - zagotovo pa za kar nekaj časa - zapirajo, pa to ne pomeni, da nadzora na avtocestah tačas ne bo. Za področje ljubljane in okolice ter Kranja bo tako skrbela edina preostala enota SEAP, nadzor nad preostalimi področji pa bodo tako kot pred letošnjim letom izvajale lokalne policijske postaje.
Kako hud je primankljaj sicer jasno govorijo naslednje številke: na enotah SEAP je bilo sistemiziranih skupno 230 policistov (toliko bi jih torej predvidoma delovati na vseh petih enotah, vključno s še neustanovljeno SEAP Novo mesto), po začasnih podatkih pa jih sedaj dela le 78, komaj dobra tretjina! Na enotah SENP (specialne enote za nadzor prometa) je medtem sistematiziranih 422 , delo pa jih opravlja le 275. Da bi zadostili zadovoljivim standardom delovanja, bi tako potrebovali več kot 100 policistov.
Situacija je očitno zelo resna, odgovorni pa bodo morali močno zavihati rokave, saj je do tako rekoč razpada sistema prišlo ravno na vrhuncu poletne sezone, ko so naše avtoceste (zgodovinsko) najbolj obremenjene, policisti pa bo tako lahko s svojo prisotnostjo in delom še dodatno skrbeli za večjo pretočnost (na primer s sankcioniranjem voznikov, ki ves čas vozijo na prehitevalnem pasu in pa voznikov s prekratko varnostno razdaljo, saj oboji največ pripomorejo k nastanku zastojev) in posledično varnost na avtocestah.
Preberite še: Znan je razlog novega priključka na severni obvoznici. Prometa bo po njegovi izgradnji precej več!