Z izvedeno ločitvijo želi lastnik obeh podjetij, kitajski avtomobilski proizvajalec Geely znamko Polestar postaviti na zemljevid proizvajalcev superšportnih električnih avtomobilov.
V avtomobilskem svetu je sinoči odjeknila novica, da prihaja do razhoda med avtomobilskim proizvajalcem Volvo ter podjetjem, ki je skrbelo za dirkalne in športne različice njihovih vozil, Polestar. Da bo do omenjenega razhoda prišlo je Volvo sicer napovedal že v mesecu juniju letos, ko je tudi okvirno predstavil novo vodstvo podjetja Polestarja, ki ga bo po novem vodil dosedanji pomočnik vodje oblikovanja pri Volvu, Thomas Ingenlath.
Kljub napovedanemu razhodu med podjetjema pa je bila današnja poteza vseeno nekoliko nepričakovana, nenavaden pa je bil tudi način, na katerega je Polestar najavil svoj odhod izpod okrilja švedskega proizvajalca. Informacijo je namreč sporočil kar preko socialnega omrežja Instagram, kjer je objavil preprost napis 'The end' – konec. Pri Volvu o potezi Polestarja zaenkrat še molčijo.
Kljub ločitvi bosta podjetji še vedno tesno povezani
Kljub napovedanemu razhodu med podjetjema pa seveda ne gre za popolno ločitev. Medtem, ko bo Volvo nadaljeval s postopno napovedano elektrifikacijo svojih modelov, Bo Polestar zadolžen za izdelavo prestižnejših visoko zmogljivih električnih avtomobilov, pri razvoju katerih pa bo kljub vsemu še vedno do neke mere povezan z Volvom. Prvi avtomobil s Polestarjevo značko na pokrovu naj bi na ceste po pričakovanjih zapeljal še pred koncem leta.
Sodelovanje med Volvom in Polestarjem sicer sega že v leto 1996, ko sta podjetji uspešno začeli sodelovati v Volvovem dirkaškem programu, nato pa je Polestar postal tudi predelovalec njihovih cestnih avtomobilov. Podjetji sta se nato dokončno združili leta 2015, ko je Volvo postal stoodstotni lastnik podjetja Polestar. Pet let pred tem je sicer Volvo pristal v rokah kitajskega proizvajalca avtomobilov Geely, ki naj bi po neuradnih informacijah tudi sprožil ločitev podjetij. Po poročanju spletne strani Auto express naj bi namreč Geely spremeniti v podjetje po zgledu nemškega AMG-ja, ki na eni strani predeluje avtomobile znamke Mercedes-Benz, hkrati pa izdeluje tudi svoje superšportne avtomobile, kot je na primer nedavno predstavljeni model Project One.
Jure Šujica
Foto: Volvo