Preiskave nesreč bodo ogrožene, če policija ne bo imela dostopa do podatkov v avtomatiziranih avtomobilih.
Evropska mreža cestnih policij Roadpol skupaj z Evropskim združenjem za raziskave in analizo nesreč EVU in vodilnim svetovnim izvajalcem tehničnih pregledov vozil Dekra poziva predsednico Evropske komisije Ursulo von der Leyen, naj ukrepa glede posebne zakonodaje na področju avtomatiziranih vozil prihodnosti.
Zamude imajo posledice v resničnem svetu. Sektorska zakonodaja je nepogrešljiva za ustrezno izvajanje pregledov vozil, cestne policije in analiz prometnih nesreč v prihodnosti, pišejo trije subjekti v pismu in trdijo, da bi brez potrebnega regulativnega okvira izključni tehnični dostop proizvajalcev do podatkov o vozilih ogrozil izpolnjevanje policijskih nalog.
"Policija potrebuje neposreden dostop do zanesljivih podatkov o vozilu, da zagotovi forenzične dokaze za rekonstrukcijo nesreče," pravi predsednica Roadpola Elvira Zsinkai, predsednik EVU Jörg Ahlgrimm pa poudarja, da za ugotavljanje vzroka prometne nesreče postajajo podatki, ustvarjeni v vozilih, glavni vir informacij. »Analitiki nesreč bodo lahko ugotovili, kaj se je zgodilo, le iz ustreznih podatkov, ki so jim dostopni – brez omejitev s strani proizvajalcev ali ponudnikov sistemov. Kmalu bomo morali znati ugotoviti, ali je vozilo v določenem trenutku upravljala oseba na voznikovem sedežu ali avtomatiziran sistem. Organi morajo imeti v takih primerih lahek in hiter dostop do ustreznih podatkov.«
Preberite še: Vas motijo vozniki, ki »kampirajo« na prehitevalnem pasu? Tu bodo morali plačati kar 100 evrov kazni ...
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj