Danes se začenja prva od treh letošnjih nacionalnih preventivnih akcij za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki jo koordinira Agencija za varnost prometa. Policisti bodo v tem tednu izvajali poostren nadzor nad vozili, saj lahko utrujenost, neustrezne pnevmatike in neprilagojena hitrost predstavljajo usodno kombinacijo.
Javna agencija RS za varnost prometa je sporočila, da bodo policisti do nedelje izvajali nadzor nad tovornimi vozili na vseh cestah, na avtocestah pa s preusmeritvijo tovornih vozil na kontrolne točke. Nadzori avtobusov bodo na avtobusnih postajališčih, nadzore prevozov potnikov pa bodo izvajali tudi na avtocestah in hitrih cestah, so sporočili.
V nadzorih bodo policisti med drugim posebej pozorni na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, preobremenjenost, psihofizično stanje voznikov in uporabo mobitela. Poostren nadzor nad vozniki tovornih vozil in avtobusov je evropsko usklajen. Pred začetkom akcije je agencija za vse policijske uprave zagotovila 2000 pripomočkov za pravilno pritrjevanje tovora, ki jih bodo delili ob nadzoru.
Preberite še: Še en nesramen kitajski plagiat, skopirali so britansko ikono
Agencija je sporočila, da je policija pri voznikih tovornih vozil v letu 2022 zaznala manj kršitev kot predhodnega leta, povzročili pa so več prometnih nesreč. Lani so bili udeleženi v 2528 prometnih nesrečah, povzročili pa so jih 1627. Skoraj 40 odstotkov več zaznanih kršitev kot poprejšnje leto je policija ugotovila pri voznikih avtobusov, ki so bili lani udeleženi v 312 prometnih nesrečah, povzročili pa so jih 92.
Pri voznikih tovornih vozil je policija ugotovila 38.088 kršitev cestnoprometnih predpisov, pri voznikih pa avtobusov 865. Najpogostejše kršitve so povezane s hitrostjo, uporabo mobitela, nepravilnostmi na tovoru, neuporabo varnostnega pasu in neustrezno varnostno razdaljo.
Agencija in policija sta še poudarili, da je pri tovornih vozilih in avtobusih posebej pomembna ustrezna varnostna razdalja, saj je zavorna pot pri njih daljša. Pomemben dejavnik predstavlja tudi utrujenost voznika, ki je po podatkih Evropske komisije iz leta 2018 dejavnik v približno 20 odstotkih nesreč, v katerih so udeležena tovorna vozila.