Polprevodniška kriza ustavlja industrijo

25. 8. 2021 | Matjaž Korošak
Deli

Zaradi pomanjkanja čipov (in tudi drugih komponent) je industrija v krču - mnoge tovarne upočasnjujejo ali celo ustavljajo proizvodnjo. Jeseni bo očitno še težko do določenih modelov ...

Polprevodniški krizi v avtomobilski industriji očitno še ni videti konca in tudi vodilni menedžerji pravijo, da se situacija očitno še ne bo bo umirila prav kmalu. Tudi zaradi kombinacije s pandemijo Covida. Tiste bolj optimistične napovedi pravijo, da bi naj industrija začela delati s polno paro šele v četrtem četrtletju, mnogi pa dvomijo tudi o tem.

Tako so recimo proizvodnjo v avgustu ustavili za en mesec v Volvovi tovarnu v Torslandi, pri Seatu so prozvodnjo upočasnili, potem ko so morali za dva dni že povsem ustaviti proizvodnjo. V največji Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu so avgusta proizvodnjo upočasnili, saj je aktivna le ena izmena, pri sestrskem Audiju so počitnice podaljšali za en mesec.

Pri Toyoti so še posebno zaskrbljeni zaradi pomankanja elektronike, saj so upočasnili proizvodnjo v kar 14 tovarnah po svetu in ocenjujejo, da bo proizvodnja poleti nižja za kar 40 odstotkov. Tudi dve Stellantisovi tovarni v Evropi (Rennes in Sochaux, v glavnem Citroen in Peugeot) sta zavoljo pomanjkanja polprevodnikov obstali za dva tedna, v juliju pa so ustavili tovarno v Detroitu (Jeep) in še tri v ZDA in Mehiki. Za pet dni so morali ustaviti tudi Fordovo tovarno v Koelnu, kjer proizvajajo Fiesto, tam so imeli tudi težave z dobavo vratnih modulov.

Sicer pa so pri modrem ovalu najavili tudi ustavitev ali zmanjšanje proizvodnje v šestih tovarnah v ZDA. S podobnimi težavami se ukvarjajo tudi pri General Motorsu že od pozne pomladi naprej. Skratka - menda naj bi bilo neposredno proizadetih kar okoli 20 tovarn v Evropi in Ameriki.

Po grobih ocenah portala Automotive News naj bi bila letos proizvodnja vozil manjša kar za približno 6,2 milijona.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj