Porazna statistika poostrenega nadzora tovornjakov in avtobusov

V dveh akcijah so policisti iz devetnajstih evropskih držav obravnavali skoraj 120.000 prometnih prekrškov in iz prometa izločili več kot 2.300 vozil.

17. 8. 2022

Evropsko usklajeni akciji Truck & Bus sta potekali od 13. do 19. junija in od 18. do 24. julija, prometni policisti pa so v tem času ustavili in kontrolirali 427.105 tovornjakov ter pri  četrtini, natančneje pri 102.283 ugotovili prometne prekrške. Kar 2.221 jih je bilo v takšnem stanju, da so odredili takojšnjo prepoved nadaljnje vožnje, dokler ni zagotovljeno ustrezno stanje vozila ali tovora. Nekoliko bolj optimistični so bili podatki pri potniškem oziroma avtobusnem prometu. Preverili so  233.892 avtobusov in pri 16.524 so ugotovili kršitve pravil prometne varnosti, 130 jih je bilo izločenih iz prometa, do sprejetja ukrepov za varno nadaljevanje vožnje.

Vse več manipulacij s tahografi

Največ kršitev je bilo ugotovljenih na področjih hitrosti, tehničnih prekrškov, varnostnih pasov in drugih varnostnih sistemov ter glede zakonodaje o dokumentih vozil in o času vožnje in počitka ter nastavitvah tahografov” je rezultate komentiral Henk P. Jensen, sekretar delovne skupine evropskega združenja prometnih policij Roadpol.

Poleg kršenja evropsko veljavnih socialnih predpisov, kar pomeni, daljši čas vožnje kot je zakonsko dovoljeno, brez upoštevanja obveznih odmorov so policisti zaznali tudi 545 manipulacij z digitalnimi tahografi. »Poigravanje z nastavitvami tahografa ali celo manipulacija z njimi ima vsako leto večje razsežnosti. Finančne koristi za prevoznike so lahko velike, vendar so tveganja za varnost v cestnem prometu večja. Predvsem zaradi utrujenosti voznika lahko pride do trkov z resnimi posledicami, ne samo za voznika tovornjaka ali avtobusa samega, ampak tudi za druge udeležence v prometu,« je dejal Jensen

Precej opitih in tudi nekaj zadrogiranih

Policisti so v poročila o obeh nadzorih vnesli tudi podatke o 376 voznikih, ki s Vozili tovornjake in avtobuse alkoholizirani, medtem ko jih je 36 sedlo za volan pod vplivom mamil. »Predvsem na področju potniškega prometa se morajo potniki zanesti na to, da so vozila tehnično brezhibna in da vozniki niso preutrujeni ali vozijo pod vplivom alkohola oziroma mamil. Glavnim vzrokom za hude prometne nesreče se je treba zoperstaviti z nadzori tovornega in potniškega prometa« je še dodal Jensen.