Prodaja novih vozil: najslabši februar v zgodovini, na vrhu pa manjše in večje presenečenje

Pri združenju evropskih avtomobilskih šproizvajalcev ACEA so sicer pripravili tudi celoletno poročilo o prodaji novih vozil v lanskem letu. Slovenija na dnu lestvice.

Prodaja novih vozil: najslabši februar v zgodovini, na vrhu pa manjše in večje presenečenje (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
30. 3. 2022

Evropsko združenje 16 največjih proizvajalcev osebnih, dostavnih in tovornih avtomobilov ter avtobusov je pred dnevi predstavilo rezultate prodaje novih osebnih vozil v Evropi v mesecu februarju letošnjega leta. Rezultati pa, kot je trend že kar nekaj mesecev, znova niso najboljši. Že res, da je bila prodaja nekoliko boljša kot v pregovorno 'mrtvem' januarju, vseeno pa so evropski trgi dosegli nov mejnik, ki nikakor ne zbuja optimizma.

Minuli mesec je bilo tako v Evropski Uniji, Združenem kraljestvu, Norveškem, Švici in Islandiji skupno prodanih le 719.465 novih vozil, kar je 51.884 manj kot v enakem obdobju lanskega leta. Upad prodaje je bil tako 6,7-odstoten, kar je še nekoliko več kot januarja, ko je bil upad v primerjavi z januarjem 2021 6,4 odstoten. Pri ACEA ob tem poudarjajo, da gre za februar z najslabšo prodajo, odkar pripravljajo tovrstno statistiko. Rezultati so namreč še slabši kot na vrhuncu gospodarske krize, ki je izbruhnila leta 2008.

A slika ni enaka na vseh trgih. Vzpodbuden je tako podatek, da je največji evropski avtomobilski trg zabeležil 3,2-odstotno rast prodaje novih vozil, prodanih pa je bilo 200.512 novih vozil. Največjo rast je sicer dosegel islandski trg, kjer pa je bilo na drugi strani še vedno prodanih le 816 novih avtomobilov, 47,3 odstotka več kot lani. 39,1-odstotno rast so na drugi strani zabeležili na Portugalskem, kjer je bilo prodanih 11.516 novih avtomobilov.

Slovenija na repu

Medtem ko je največji evropski avtomobilski trg zabeležil manjšo rast prodaje novih vozil, pa je drugi največji trg, italijanski zabeležil precejšen upad prodaje novih vozil. S 110.869 prodanimi vozili so namreč zabeležili kar 22,6-odstotni upad prodaje novih vozil v primerjavi z lanskim letom. S tem je Italija postala tretji največji trg v Evropi, saj so v februarju slabih pet tisoč vozil več prodali v Franciji, ki je sicer prav tako zabeležila upad prodaje.

Negativna je sicer tudi slika v Sloveniji. Februarja je bilo namreč prodanih le 3.805 novih vozil, kar je 21,3 odstotka manj kot februarja lansko leto. V prvih dveh mesecih letos je tako v Sloveniji lastnike našlo le 8.125 novih vozil, kar je 1.099 manj kot v enakem obdobju lanskega leta.

Dva koncerna in skoraj pol trga; Sandero rešuje Renault

Sicer pa vse omenjene trge v veliki meri obvladujeta dva koncerna: Volkswagen in Stellantis. Prvi namreč obvladuje 23,9 odstotka (od tega 10,1 odstotka Volkswagen, 5,4 odstotka pa Audi), drugi pa je Stellantis, ki obvlada 21,6 odstotkov trga, 6,7 odstotka po zaslugi Peugeota. Delež obeh je sicer nekoliko upadel po zaslugi koncerna Hyundai, ki že lep čas beleži porast prodaje pri obeh znamkah. Tržni delež skupine Renault na tretjem mestu ohranja 8,7-odstotni tržni delež.

Sicer pa trgu najbolje prodajanih avtomobilov v letošnjem letu kraljujejo klasike. V februarju je bil tako na prvem mestu Volkswagen Golf, za katerega se je odločilo 15.041 kupcev, s čimer pa se njegov tržni delež še naprej manjša. Drugo mesto je zasedel Peugeot 208, tretje mesto pa je pripadlo Dacii Sandero. Slednja je februarja prepričala 13.105 kupcev, s 30.661 prodanimi primerki pa zaenkrat velja za najbolje prodajan avtomobil letos na stari celini. Med najboljšo deseterico v februarju so bili nato še Citroën C3, Peugeot 2008, Opel Corsa, Renault Clio, Fiat Panda, Peugeot 3008 in pa Hyundai Tucson, ki je zabeležil kar 20-odstotno rast prodaje v primerjavi z lanskim februarjem.

Sicer pa so pri ACEA predstavili tudi podatke o prodaji in proizvodnji novih vozil za lansko leto, ki kažejo na to, da je v (največji) krizi zgolj evropski avtomobilski trg oziroma proizvodnja. Medtem, ko je proizvodnja novih vozil v Evropi lani upadla za 5,7 odstotka (v primerjavi z letom 2020), se je v ZDA dvignila za 3,1 odstotka, v Južni Ameriki za 11,2 odstotka, na Kitajskem pa za kar 7,1 odstotka na 20,7 milijona vozil. Globalna proizvodnja se je tako vendarle povečala za 2,7 odstoka. Hkrati se je v Evropi povečala proizvodnja dostavnih vozil in pa količina izvoženih vozil: skupna vrednost le teh je znašala 125 milijard evrov. Na globalni ravni je bilo prodanih 65,9 milijona novih vozil, kar je 3,6 odstotka več kot leta 2020 a hkrati 10 milijonov vozil manj kot leta 2019.