Niso jim dovolj ceste, zdaj gredo še na vodo, kjer bo rohnel Fantom Air

10. 10. 2023 | Matjaž Gregorič
Deli

Porsche in avstrijska čolnarnica Frauscher sta skupaj razvila električni športni čoln 850 Fantom Air, ki temelji na pogonski tehnologiji prihodnjega električnega Macana.

Vodnega športnika bo poganjal sinhronski električni stroj, katerega največjo moč so za uporabo na vodi omejili na 400 kilovatov, pri čemer pogonska gred moč od elektromotorja prenaša do za pomorstvo značilnega Z-pogona. Elektromotor Frauscher x Porsche 850 Fantom Air je v zadnjem delu čolna, krmilne naprave pa so v ohišju z napisom Porsche.

Litij-ionska baterija, prav tako prevzeta iz Macana, z bruto zmogljivostjo 100 kWh je nameščena pod ležalnim delom v zadnjem delu. Ko so ga obesili na nosilni okvir, so se inženirji odločili za tako imenovane blažilnike iz žične vrvi; ti še posebej dobro absorbirajo udarce, ki se neizogibno pojavijo pri vožnji z velikimi hitrostmi in v valovih.

Podobno kot pri avtomobilih ali motornih kolesih je mogoče ustrezne vozne lastnosti za e-Fantom izbrati z vnaprej programiranimi načini vožnje, ki spreminjajo odzivnost plina in vsebujejo tudi različne omejitve hitrosti. Na primer, v načinu pristajanj je hitrost omejena na osem vozlov (kar ustreza 15 km/h). Optimalna potovalna hitrost je 41 km/h (22 vozlov).

Pri tej hitrosti lahko z enim polnjenjem baterije čoln križari približno eno uro oziroma okoli 45 kilometrov. Pri počasni, tako imenovani izpodrivni vožnji so možni dosegi več kot 100 kilometrov. Najvišjo hitrost doseže v načinu Sport Plus in znaša omejenih 85 km/h (46 vozlov).

Tipična potovanja z mešanico počasnih in hitrih voženj omogočajo dve do tri ure vožnje, odvisno od voznega profila. »Ta čoln je pravi mejnik v industriji. Električna različica Fantom Air je boljša od različice z motorjem z notranjim zgorevanjem v vseh voznih lastnostih, kot so največja hitrost, pospešek in vodljivost – in je lokalno brez emisij,« pravi generalni direktor Stefan Frauscher.

Porschejeva 800-voltna tehnologija omogoča, da je električni čoln mogoče polniti na hitrih polnilnicah z več kot 250 kW enosmernim tokom. Baterijo je mogoče napolniti od deset do 80 odstotkov v manj kot 30 minutah. Možno je tudi polnjenje z izmeničnim tokom iz običajnih gospodinjskih in visokonapetostnih priključkov, ki so najpogosteje v pristaniščih.

Studio F. A. Porsche je oblikoval krmilno enoto čolna, za vetrobranskim steklom brez okvirja iz toniranega akrilnega stekla je armaturna plošča v črni barvi visokega sijaja. Stranski konci so oblikovani kot krila - slogovno spominjajo na 911 in so hkrati uporabna držala. Pet analognih okroglih instrumentov ima tipično Porschejevo grafiko.

e-Fantom se upravlja prek volana, ki je prav tako značilen za znamko in je bil zasnovan iz primernih materialov za uporabo v navtiki. Njegov rob je prevlečen z umetnim usnjem in je zato bolj odporen proti slani vodi. V skladu s slogom hiše je stikalo za zagon nameščeno levo od volana, Porschejevi oblikovalci pa so v slogu športnih avtomobilov oblikovali tudi sprednja sedeža z izvezenimi grbi.

Preberite še: Kazen naj bo vzgojna: oblasti zasegle avtomobilsko zbirko 'vplivneža', v kateri je kar 32 vozil

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

 

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol