Že nekaj časa je bilo jasno, da bo Macan v drugo le še baterijsko električni model. Bo tudi v tej generaciji ključen element nove, tokrat električno gnane generacije Porschejevih vozil?
Po težavah s programsko arhitekturo nove platforme, pa potem mesecih podajanja posamičnih informacij ter fotografij testnih mul, ki so v zadnjem času prevozile 3,5 milijona kilometrov in dobro predstavile idejo, kako bo videti, so končno razkrili novinca.
Gre za drugi Porschejev električno gnani model, prvi tovrstni SUV in prvo nadaljevanje Porschejeve SUV-jevske uspešnice, ki je med svojimi kupci k hiši pripeljala kar 80 odstotkov takšnih, ki so Porsche kupili prvič.
Gre za novo hišno arhitekturo za premijska električna vozila PPE, ki jo bodo v prvi vrsti uporabljali pri Porscheju in Audiju in omogoča tri različne dolžine statorja, kar pomeni motorje treh različnih zmogljivosti.
Dimnezijsko je opazno zrasel
Oblika novega Macana je sicer kot nekakšno zlitje obstoječega Macana in Taycana. Z agresivnejšo držo kot prej in bolj položnim, "kupejevskim" zadkom. Količnik zračnega upora znaša pravzaprav le 0,25, kar je za deset odstotkov bolje od predhodnika.
Preberite tudi: S Porsche Macanom GTS čez prelaze švicarskih Alp
Dolg je 4.784 milimetrov in tako dobrih 10 cm daljši, širok 1.938, visok 1.622, medosna razdalja pa meri 2.893 milimetrov in je 8,6 centimetra daljša od predhodnika. Na sprednjih sedežih se sicer sedi 2,8 centimetra nižje kot pri predhodniku. Novi Macan ima nižje težišče, čeprav mase tokrat niso razkrili. V prtljažniku ima največ 540 litrov prostora, spredaj pa še dodatnih 84 litrov.
Zaslonske površine določajo izkušnjo notranjosti
V notranjosti je veliko zaslonskih površin. Sredinski zaslon z ločljivostjo HD meri 10,9 palca, voznikov ukrivljeni instrumentni zaslon meri 12,6 palcev, medtem ko bo tretji zaslon za sovoznika na spisku dodatne opreme. Z njim pa bo lahko sovoznik spremljal denimo pretočne vsebine (seveda s pletoro najbolj priljubljenih aplikacijskih storitev) in upravljal nekatere funkcije, ki bi sicer od voznika na sredinskem zaslonu zahtevale ustavljanje vozila.
Nad zasloni na sredini ostaja prepoznavna analogna ura/štoparica. Zanimivost je prav tako opcijski "head-up" zaslon z eno najširših projekcij, ki vetrobransko steklo z idejo obogatene resničnosti pravzaprav spremeni v četrti zaslon. Sistem navidezno projicira sliko deset metrov naprej - v navidezni širini 221 centimetrov.
Tudi Macan ima oznako Turbo - za 470 kW moči!
Novi Macan Turbo z dvema električnima motorjema zmore 470 kilovatov (639 KM) moči s funkcijo overboost ter kar 1130 Nm navora. Do stotice pospeši v 3,3 sekunde, najvišjo hitrost pa doseže pri 260 km/h. Baterija uporabne zmogljivosti 95 kWh je dovolj za 591 kilometrov dosega (po WLTP merjenju).
Macan 4 z enim polnjenjem doseže nekoliko več - 613 kilometrov. Zmore 300 kilovatov oziroma 408 konjskih moči ter 600 Nm navora. Na primerni polnilnici se lahko oba polnita z močjo 270 kilovatov, od 10 do 80 odstotkov pa se teoretično napolni v 21 minutah. Na 400-voltnih polnilnicah sistem 800-voltno baterijo efektivno razdeli na dve 400-voltni polovici in polni z močjo 135 kilovatov. Na izmeničnem toku se polni z največ 11 kilovati moči.
Kup inovitivnih tehnikalij za več dinamike
Na voljo je tako s konvencionalnim kot z zračnim vzmetenjem - pri slednjem so elektronsko nadzorovani blažilci serijski in imajo po dva ventila, kar pomeni večji razpon delovanja. Prvič ima Macan tudi opcijsko krmiljenje zadnje osi z največjim kotom petih stopinj. Na voljo je tudi Porsche Torque Vectoring Plus z elektronsko nadzorovano zaporo diferenciala na zadnji osi, sistem za nadzor oprijema pa sicer na zdrs reagira v desetih milisekundah.
Obstoječega Macana z motorji z notranjim zgorevanjem so sicer želeli obdržati še nekaj časa. A se bo v Evropi zaradi novih zahtev v povezavi s kibernetično varnostjo v Evropski uniji moral žal posloviti že letos.
Preberite še