Tako redek, da ga niso imeli niti v lastni zbirki: Porsche obnovil nastarejšega 911

15. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Obnovljen avtomobil nosi zaporedno številko 57, Porsche pa je zanj odštel preko 100.000 evrov – pred obnovo!

Ime Porsche 901 večini avtomobilističnih laikov ne pomeni prav dosti, pravim poznavalcem avtomobilske znamke iz Stuttgarta pa predstavlja sveti gral. To je bila namreč oznaka čisto prvih primerkov modela 911, ki so jih izdelovali le nekaj tednov, preden je Peugeot podal zahtevo po spremembi imena. Peugeot je namreč že pred tem pričel z uporabo poimenovanja svojih avtomobilov s tromestno številsko oznako, pri čemer je bila druga številka 0. Posledično je Porsche ime modela spremenil v 911, modeli z oznako 901 pa so danes tako redki, da ga v svoji muzejski zbirki ni imel niti Porsche. Vse do sedaj.

Zgodba se je začela pred tremi leti, ko je Alexander Klein, upravnik oddelka klasičnih avtomobilov v Porschejevem tovarniškem muzeju, prejel telefonski klic televizijske hiše RTL2. Njena ekipa je med snemanjem dokumentarne oddaje v starem skednju nekdanje kmetije v nemškem mestu Brandenburg naletela na dva starejša primerka, kot je sprva kazalo, modela 911. Prvi je bil zlat primerek iz leta 1968, pravi zaklad pa je bil rdeči primerek iz leta 1963 z oznako 901 in številko šasije 300 057, kar pomeni, da gre za 57. avtomobil po vrsti, ki je zapeljal iz proizvodnega traku in primerek, kakršnega tudi sami niso imeli v zbirki. Razumljivo je torej, da so želeli v najkrajšem času urediti nakup vozil. Cena: 14.500 za zlatega in 107.000 evrov za rdečega.

Poskrbljeno za vse detajle

Takoj po nakupu se je pričela dolgotrajna in zahtevna obnova enega avtomobila. Zlat primerek bo namreč ostal v enakem stanju, kot je bil najden na kmetiji, model 901 pa je bil deležen obsežne obnove, pri kateri so želeli uporabiti kar največ obstoječih delov vozila oziroma jih nadomestiti z nadomestnimi deli iz tistega obdobja. V ta namen so celo žrtvovali podoben, a eno leto novejši primerek modela 911. Na srečo se je izkazalo, da je avtomobil nekoliko bolje ohranjen, kot so sprva predvidevali, saj jim je pri obnovi uspelo ohraniti več kot polovico vseh delov, med drugim tudi usnjeno manšeto menjalnika, značilno za model 901.

Zgolj za obnovo karoserije vozila in vrnitve v prvotno stanje so Porschejevi tehniki potrebovali več kot 12 mesecev, precej časa pa sta jim vzela še obnova notranjosti ter motorja. Ta je bil ob prihodu v delavnico nedelujoč, nemogoče ga je bilo celo zavrteti. Po 120 delovnih urah, v sklopu katere je bilo potrebna izdelava nekaterih novih delov, je bil motor spomladi letos naposled le obnovljen. Svoje mesto pod pokrovom avtomobila je dobil sredi poletja, po potrebnih zadnjih nastavitvah pa je bil avtomobil naposled jeseni le obnovljen in pripravljen za predstavitev v muzeju.

Jure Šujica
foto: Porsche

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol