Porsche praznuje 10. obletnico prelomnega modela

Njegova vloga pa še naprej ostaja pomembna in se bo v prihodnje očitno le še večala.

Porsche praznuje 10. obletnico prelomnega modela (foto: Porsche) Porsche
29. 4. 2019

Porsche danes poznamo kot proizvajalca športnih avtomobilov, pa tudi športnih terencev in prestižnih (športnih) limuzin. A še pred manj kot dvema desetletjema je bila slika povsem drugačna. V modelni ponudbi sta bila le dva modela, 911 in Boxster, nato pa je sledil preporod. Najprej je na trg leta 2003 prišel križanec Cayenne, ravno v teh dneh pa Porsche praznuje deseto obletnico prihoda modela, ki je presegel vsa prodajna pričakovanja. Govorimo o Porscheju Panameri. A zgodba o Porscheju limuzini sega že kar nekaj desetletij v zgodovino.

Pri Porscheju so se tako z idejo pravega štirisedežnega avtomobila poigravali že kmalu po nastanku modela 356, ki so mu v ta namen podaljšali medosno razdaljo in karoserijo. S tem sicer še niso ustvarili štirivratnega kupeja, a osnovna ideja potovalnega Porscheja je bila vseeno tu. V prihodnjih desetletjih so nato nastajali različni prototipi na osnovi modelov 911 in 928, pri čemer je slednji posodil tudi svoj osemvaljni pogonski sklop konceptu, za katerega se je zdelo, da bo vendarle uzrl proizvodnjo: Type 989. Leta 1988 predstavljen koncept se je zdel že precej podoben končnemu izdelku, žal pa so v proizvodnjo prišle le nekatere njegove poteze, reinkarnirane v modelu 911 generacije 993. Projekt Type 989 je bil na drugi strani leta 1992 zaradi ekonomskih razlogov ugasnjen.

Temelj za prihodnost

Zanimivo pa je, da je Porsche Panamera – ime je navdihnila vztrajnostna dirka Carrera Panamericana – luč sveta uzrla pred desetimi leti, torej kmalu po novi gospodarski krizi, le da tokrat ta ni zadela podjetja (za kar je v veliki meri poskrbel križanec Cayenne), temveč ves svet. A predstavitev novinca je bila brez dvoma poglavje zase. Pripravili so jo namreč v Šanghaju 19. aprila leta 2009 v 94. nadstropju tamkajšnjega Svetovnega finančnega centra. Ob tem so pri Porscheju poskrbeli za posebno tovorno dvigalo, ki je avtomobil povzdignil 400 metrov visoko.

Ne glede na gospodarsko situacijo, v kakršni je bil svet, ko je Panamera prišla na trg, pa so prodajni rezultati vozila presegli pričakovanja. Porsche je namreč predvideval, da bodo na leto prodali približno 20.000 vozil, vendar pa rezultati kažejo na to, da so načrte zastavili precej pesimistično. Do danes so namreč pri Porscheju v dveh generacijah prodali že več kot 235.400 vozil, kar je v povprečju dobrih 23.500 vozil na leto.

Porschejeva limuzina pa ni pomembna le sama po sebi, temveč tudi za razvoj znamke in tehnološki napredek. »Kot tehnološka platforma za inovacije, ki smo jih nato prenesli še na druge modele, je Panamera igrala pomembno vlogo pri razvoju znamke v zadnjem desetletju,« pojasni član odbora za raziskave in razvoj pri Porscheju, Michael Steiner. »Po zaslugi visokozmogljivih hibridnih izvedb namreč danes predstavlja gonilo razvoja znamke na področju elektromobilnosti.«

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri