Porsche praznuje 50. obletnico dirkalnika 917 - tudi z novim prototipom

V ta namen bo Porsche v svojem muzeju predstavil obnovljen dirkalnik 917 z zaporedno številko 001, ob boku katerega pa bo predstavljena njegova moderna reinkarnacija.

Porsche praznuje 50. obletnico dirkalnika 917 - tudi z novim prototipom (foto: Porsche) Porsche
12. 3. 2019

Porschejeva dirkaška zgodovina je brez dvoma ena izmed najbolj bogatih v avtomobilski industriji in sega še dlje od petih desetletij v zgodovino, saj so že njihovi prvi avtomobili nastopali na različnih manjših in večjih dirkah vse od nastanka znamke. Pred natanko pol stoletja, na današnji dan leta 1969, pa je nato sledil velik korak naprej, ko je Porsche na avtomobilskem salonu predstavil povsem nov dirkalnik, Porscheja 917.

Dirkalnik 917 je bil narejen le z enim namenom: osvojiti prvo zmago na dirki za 24 ur Le Mansa. V ta namen so napeli vse sile. Vlogo vodje razvoja vozila so namenili legendarnemu inženirju Hansu Mezgerju, človeku, ki je med drugim zasnoval vse zadnje izvedbe zračno hlajenih motorjev, uporabljenih v modelu 911. Mezgerju in ekipi je zadani cilj uspelo izpolniti in že leto po predstavitvi je Porsche slavil na najbolj znani vztrajnostni dirki na svetu in s tem napovedal 'svoji' dve desetletji v Le Mansu. Do leta 1987 je namreč nemška znamka osvojila kar 12 zmag, od tega pa je 917 prispeval dve.

917-001 v senci zmagovalca

Za potrebe pridobitve dovoljenja za nastop na dirki je Porsche izdelal 25 dirkalnikov, ki so v dirkaški karieri doživeli različne usode, najbolj pestra pa je zgodba prvega izmed njih s številko šasije 917-001. Prav omenjeni avtomobil, sprva obarvan v belo barvo in z zelenim sprednjim delom, so namreč predstavljali na avtomobilskih salonih, leta 1970 pa je prešel v roke moštva J. W. Automotive Engineering team. Posledično je bil skozi čas deležen različnih barvnih shem – med drugim je bil prav ta avtomobil prvi, ki je bil deležen legendarne modro-oranžne barvne sheme ameriškega naftnega podjetja Gulf, v neki točki pa je bil prebarvan v enako barvno shemo kot zmagovalec iz leta 1970. Deležen je bil celo nekaterih karoserijskih sprememb, saj so mu leta 1970 občutno skrajšali zadnje krilce.

Ko se je tako dirkalnik 917-001 pred letom dni vrnil v Stuttgart, je bila pred restavratorsko ekipo zahtevna naloga. Treba je bilo namreč proučiti vse spremembe, skozi katere je šel dirkalnik v preteklih petih desetletjih, in ga nato z uporabo čim večje količine originalnih delov povrniti v prvotno stanje. Pri vračanju prvotnega videza so si inženirji v veliki meri pomagali z originalnimi skicami in tehnologijo tridimenzionalnega tiskanja, ki jo Porsche zadnje čase čedalje bolj pogosto uporablja za izdelavo nadomestnih delov, namenjenih lastnikom njihovih starodobnikov.

Ne glede na njeno zahtevnost pa je inženirjem uspelo vozilo obnoviti in mu povrniti prvotni videz – vključno s prvotno barvno shemo. Obnovljeni dirkalnik bo tako svoje razkritje ob boku devetih drugih bratov doživel na posebni razstavi 14. in 15. septembra letos v Porschejevem muzeju, druščini pa se bo tam pridružila še njihova sodobna reinkarnacija, rdeče-bel koncept s številko 23 (v enaki barvni shemi je leta 1970 v Le Mansu nastopil dirkalnik 917K), ki ga je Porsche izdelal leta 2014 ob vrnitvi v razred LMP1.