Porsche razkril rekorderja iz Nürburgringa

1. 7. 2021 | Jaka Drozg
Deli

Družina velikega Cayenna je bogatejša za novo najhitrejšo izvedenko, tokrat brez električne pomoči!

Prihod nove športne različice so pri Porscheju dražili kar nekaj časa, največ zanimanja pa so vzbudili, ko so v tem skrivnem modelu postavili nov rekord na Nürburgringu. Porschejev testni voznik Lars Kern je za krog okoli severne zanke potreboval 7 minut in 38,9 sekund, s tem pa je Porsche znova prevzel vodstvo na lestvici najhitrejših SUV-ov, ki mu ga je pred tem izmaknila Alfa.

Ta nič več skriti rekorder sliši na ime Turbo GT, pod motornim pokrovom pa skriva štiri-litrski osemvaljnik z dvema turbo polnilnikoma, ki premore kar 471 kilovatov moči (640 ‘konj’) ter 850 njutonmetrov navora. S tem seveda ni najmočnejši med Cayenni – ta naziv ostaja pri Cayennu Turbo S E-Hybrid, je pa vsekakor najhitrejši. To gre predvsem na račun več kot 300 kilogramske razlike v teži, saj Turbo GT s seboj ne vozi baterij. Najhitrejši pa ni samo na Nürburgringu, saj od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 3,3 sekunde, doseže pa tudi magično mejo 300 kilometrov na uro.

Skrivnost novih mejnikov pa je v številnih manjših izboljšavah. Osemvaljnik ima nove bate, osveženi sta odmična ter ročična gred, zračno vzmetenje je do 15 odstotkov trše, Turbo GT pa leži 17 milimetrov bližje k tlom kot ‘navadni’ Cayenne Turbo. Osveženi so tudi elektronski pomočniki, kot sta dinamični nadzor šasije ter vektor navora. Hitrost pa je potrebno tudi ustaviti, zato je že serijsko opremljen s keramično-kompozitnimi zavornimi diski s premerom 440 milimetrov spredaj ter 410 milimetrov zadaj.

Nekaj je tudi kozmetičnih popravkov, skoraj vsi pa imajo tudi svoj namen. Okrasni elementi iz ogljikovih vlaken zdaj sestavljajo streho, zadnji difuzor in nekoliko bolj razpotegnjen spoiler, strešni usmernik zraka pa krasijo tudi stranski zaključki. Pri največji hitrosti naj bi te kozmetični popravki pripomogli k 40 dodatnim kilogramom pritiska k tlom. Izboljšan pa je tudi izpušni sistem, ki je tokrat narejen iz titana in ima dva sredinska ovalna zaključka, celotni sistem pa je zaradi lažjih materialov ter pomanjkanja dušilcev zvoka lažji za kar 18 kilogramov. Zagotovo pa je prvotni namen odstranitve dušilcev zvoka predvsem bolj prepoznaven zvok, ki ga pri močnejšemu hibridu nekoliko pogrešamo.

Vse novosti pa niso brez kompromisov – na voljo bo le v kupejevski karoserijski izvedbi, tudi cena pa bo precej zasoljena, saj se bo v Nemčiji že približala 200 tisočakom, še preden na vrsto pride seznam doplačil. Na njemu pa bo tudi povsem nova Arktično siva barva, vidna na fotografijah. Cayenna Turbo GT je sicer že mogoče naročiti, na ceste pa bo zapeljal septembra.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj