Porsche ostaja pri motorjih z notranjim izgorevanjem

Prihodnost podjetja pa je kljub vsemu usmerjena v predstavitev prvega električnega avtomobila z imenom Mission E.

Porsche ostaja pri motorjih z notranjim izgorevanjem (foto: Porsche) Porsche
20. 11. 2017

V nedavnem intervjuju, ki ga je s predsednikom uprave nemškega avtomobilskega podjetja Porsche, Oliverjem Blumejem, opravil spletni portal Autocar, je bila glavna tema pogovora prihodnost nemškega proizvajalca športnih avtomobilov in njihova usmeritev v električno energijo. Porsche se namreč že nekaj let pripravlja na razvoj in začetek proizvodnje prvega popolnoma električnega avtomobila te znamke, modela Mission E, ki bo na ceste zapeljal leta 2020. Marsikdo pa se ob tem sprašuje, kaj bo s prihodnostjo avtomobilov, kot je 911.

Že meseca maja pa smo v pogovoru s podpredsednikom uprave Porsche izdeveli, da električni motorji enostavno še niso dovolj dovršeni, da bi konkurirali modelom, kot so 911 Turbo in podobni.

Blume ob tem ljubitelje klasike miri in poudarja, da bo model 911 še vsaj naslednjih 10 do 15 let ostal opremljen z bencinskim motorjem. »Sedaj imamo motorje z notranjim izgorevanjem in hibridne motorje, električni avtomobili pa so na poti. V prihodnosti bo izdelan koncept hibridne različice modela 911, nismo pa se še odločili, ali bomo avtomobil dali tudi v proizvodnjo. Model 911 je bistvo našega posla, potrebujemo namreč čistokrven športni avtomobil. A ko bodo stranke zahtevale električni avtomobil, bomo mi na to pripravljeni.«

Novih SUV-ov (še) ne bo

Zanimiva pa je nadaljnja usmeritev podjetja, ki bo kar nekako v nasprotju s trendi v avtomobilski industriji. Medtem, ko avtomobilski proizvajalci predstavljajo električne avtomobile v obliki križancev, Porsche o tej smeri ne razmišlja. Po uspečnih SUV-ih Cayenne in Maccan je splavitev omenjenega Mission-E, štirivratne električne limuzine bistvenega pomena za razvoj in prihodnost znamke, ki je trenutno v dobrem finančnem položaju, zaradi česar niti ne potrebujejo nadaljnje rasti podjetja.

»Rast prodaje za znamko Porsche ni ključnega pomena. Zadnja leta smo imeli dobro rast prodaje, zato nam je bolj kot številke pomemben odnos s strankami. Zdrava rast prodaje bi bila pet odstotkov na leto, a Porsche nikoli ne bo masovni proizvajalec avtomobilov.«

Po Blumejevem mnenju bodo prvi kupci Porschejevih električnih avtomobilov navdušenci nad tehnologijo in obstoječe stranke, ki bodo ostale zveste znamki, 'a so zazrti v prihodnost'. Sprva načrtujejo, da bodo letno našli kupce za 20.000 novih vozil, številka pa bi se lahko tudi povečala. Glede na to, da bo Mission-E s ceno 100.000 funtov, oziroma 112.000 evri, s čimer se uvršča med Panamero 4 E-Hybrid in Panamero Turbo S E-Hybrid, nad prodajo katere so pri Porscheju več kot zadovoljni, so napovedi čisto realne.

Jure Šujica

Foto: Porsche